19.02.2019 | ![]() | ||||
![]() | ![]() | ||||
Qui som
L'Oficina d'Habitatge del Consell Comarcal del Maresme (OCH Maresme) es va crear l´any 2005 per oferir al territori tots aquells serveis d´habitatge que presta el Departament de Medi Ambient de la Generalitat. L´objectiu principal és donar resposta a aquelles necessitats cada cop més creixents de les polítiques locals d´habitatge per:
El Servei d'Habitatge que presta el Consell Comarcal del Maresme es fonamenta en tres pilars bàsics: o Informar i assessorar els ciutadans i ciutadanes de la comarca sobre els recursos que l'Administració destina a habitatge i sobre com poden accedir-hi. o Donar assessorament tècnic en les obres de rehabilitació dels edificis i dels habitatges i cursar totes les sol·licituds de subvencions en aquesta matèria. o Potenciar la borsa de lloguer mitjançant la captació i lloguer d'habitatges a la comarca del Maresme La tasca principal de l´oficina és la de col·laborar actualment amb l´Agència de l´habitatge de Catalunya i amb els ajuntaments de la comarca que signen conveni en les següents funcions: • La informació i l´assessorament a la ciutadania i a les administracions locals en totes les matèries relacionades amb el lloguer i compra d´habitatge: Ajut Implícit, Subvencions d´estalvi i eficiència energètica, Moratòria de préstecs i Mesa d´Emergència Social. • La captació d´habitatges desocupats per posar-los en lloguer a preus per sota mercat. Informació, assessorament, gestió i mediació de la Borsa de lloguer jove i social. • Informació, assessorament i tramitació dels Ajuts al lloguer i a la hipoteca per persones en risc d´exclusió social residencial: Prestacions Permanents per al pagaments del lloguer, Renda Bàsica Emancipació i Prestacions Econòmiques d´Especial Urgència. • Informació, assessorament i tramitació dels Ajuts a la Rehabilitació d'edificis i habitatges, els Informes Interns d'Idoneïtat i les ITES (Inspeccions Tècniques dels Edificis). • Informació, assessorament i tramitació de cèdules d'habitabilitat de segona ocupació i de les cèdules de primera ocupació. • Informació, assessorament i gestió del Registre de Sol·licitants d´HPOC. • Informar, assessorar i col·laborar amb els ajuntaments en casos conflictius, per la tramitació d´ajuts per impagaments de rendes i pel re allotjament. • Informació sobre patologies i els tipus d´obra que posteriorment són susceptibles de rebre ajuts, requisits i documentació per accedir-hi, tant a propietaris com a llogaters i tràmits dels ajuts. • Assessorament general als Ajuntaments en matèria d´habitatge. • Altres gestions relacionades amb l´habitatge que s´estableixin de comú acord, per mitjà del conveni. Els serveis que no s´ofereixen des de l´Oficina comarcal d´Habitatge són aquells que corresponen exclusivament als municipis:
| |||||
Consell Comarcal del Maresme - Pl. Miquel Biada, 1 - 08301 Mataró - Tel. 93 741 16 16 - Fax 93 757 21 12 |