Servei de l'Oficina d'Atenció al Consumidor del Maresme Consel Comarcal del Maresme
CCMCCM - Benestar SocialBenestar SocialCCM - Benestar Social - Servei de l'Oficina d'Atenció al Consumidor (OCIC)Servei de l'Oficina d'Atenció al Consumidor (OCIC)CCM - Benestar Social - Servei de l'Oficina d'Atenció al Consumidor (OCIC) - Drets del consumidorDrets del consumidor
  • Dret a la protecció de la salut i la seguretat
    • Prevenció dels riscs
    • Etiquetats complerts
    • Composició regulada
    • Control de la producció i la distribució
  • Dret a la protecció dels legítims interessos econòmics i socials
    • Ofertes, promocions i publicitat
    • Pràctiques deslleials
    • Clàusules abusives- Contractes tipus o d´adhesió
    • Les garanties: El règim de comprovació i reclamació
    • Les regles en el servei post-venda
  • Dret a la informació
    • La indentitat dels productes i els serveis i la identificació del proveïdor
    • Informació suficient i fàcilment accessible sobre els preus, les tarifes i les condicions de venda o utilització en els punts de venda de béns i en els establiments de prestació de serveis.
    • Etiquetat i presentació dels bens i serveis
  • Dret a l´educació i formació en matèria de consum
    • Formació per al consum a l´ensenyament.
    • Posar a disposició dels adults els mitjans educatius adequats per a llur formació permanent com a consumidors.
    • Fomentar en els mitjans de comunicació social informació i orientació al consumidor.
  • Dret a la participació, representació i consulta
    • Les organitzacions de consumidors són les entitats sense ànim de lucre que defensen els drets i representen els interessos de les persones consumidores.