Maresme Servei d'Emprenedoria Consel Comarcal del Maresme
CCMCCM - Promoció EconòmicaPromoció EconòmicaCCM - Promoció Econòmica - Maresme servei d'emprenedoriaMaresme servei d'emprenedoriaCCM - Promoció Econòmica - Maresme servei d'emprenedoria - AgendaAgendaCCM - Promoció Econòmica - Maresme servei d'emprenedoria - Agenda - 02-03-201002-03-2010
Imatge inexistent - Imatge inexistent  El Consell Comarcal del Maresme, a través de Maresme Centre de Negocis, UGT i l'Institut per al Desenvolupament de la Formació i l'Ocupació (IDFO) han organitzat aquest curs de Marqueting Estratègic i Conceptual que es durà a terme els dies: 2, 4,  9, 11, 16, 18, 23 i 25 de març i 6 i 8 d'abril en horari de 9 a 12h.

El curs va adreçat a persones en actiu. Les places són limitades. Les persones interessades han d'emplenar el formulari d'inscripció que trobareu clicant aquí

CONTINGUT

Objectius generals: Aprendre els criteris pràctics del màrqueting per tal de ser aplicats al desenvolupament de l'activitat de l'empresa.
Objectius específics: Conèixer les eines del màrqueting que s'adapten als objectius i possibilitats de les empreses per poder optimitzar els resultats del negoci.

TEMARI
1. CONCEPTE DEL MÀRQUETING ...................................................................................1 hora
· Concepte del Màrqueting, classificació i funcions del Màrqueting.
· Variables del Màrqueting
· Anàlisi quantitatiu i qualitatiu de les característiques bàsiques del nostre mercat i del producte o servei.

2. EL PRODUCTE / SERVEI ...............................................................................................2 hores
· Definició
· Cicle de vida del producte/servei
· Decisions sobre la línia de productes/serveis
· Desenvolupament de nous productes/serveis
· Estratègia de productes/serveis
· Característiques del producte:
. Externes: disseny, envàs, marca, etc.
. Internes: qualitat

3. EL PREU ..................................................................................................................2 hores
· Concepte
· Mètode de fixació de preus. Estratègies i Objectius
· Basat en Costos
· Basat en Competència
· Basat en la demanda

4. LA COMUNICACIÓ ..................................................................................................3 hores
· Medis de comunicació en el màrqueting
· Publicitat
· Promoció de vendes
· Vendes
· Relacions Públiques
· Patrocini

5. LA DISTRIBUCIÓ .................................................................................................... 2 hores
· Concepte
· El paper i les funcions de la distribució
· Anàlisi dels canals de distribució: Majoristes / Minoristes

6. PLA DE MÀRQUETING ............................................................................................5 hores
· Elaboració d'estratègies
. De Producte
. De clients
. De preus
. De distribució
. De comunicació

CONTINGUTS PRÀCTICS........................................................................................15 hores
· Aplicant els criteris bàsics del màrqueting, els alumnes realitzaran l'estudi, de les seves pròpies idees
empresarials, tenint en compte totes les seves variables.
· Treballant en grups analitzaran les motivacions cap al consum del client.
· Estudiaran el producte/servei de la competència per a conèixer els punts forts i febles de la mateixa i
poder realitzar una anàlisi comparativa.
· Definiran les característiques del producte o servei objecte de l'activitat
· Fixaran l'estratègia de preu del seu producte i servei tenint en compte l'anàlisi de mercat realitzat amb
anterioritat
· Determinaran en el seu projecte la política d'elecció de canals de distribució que portaran a terme.
· Els alumnes realitzaran aplicacions pràctiques basades en les polítiques de comunicació més
apropiades al sector d'activitat en els quals operi la microempresa. Enfocaran el missatge publicitari o
promocional del seu producte/servei.
· Els diferents exercicis i activitats abocaran a la definició d'un Pla de Màrqueting
La distribució de les hores teòriques i practiques és estimativa, el docent podrà modificar-la en funció del
col·lectiu, sempre que s'adapti a la consecució dels objectius establerts en l'acció formativa.

Data: Dimarts, 2 de març de 2010  -  9 h matí
Lloc: Maresme Centre de Negocis (Passeig del Callao s/n . MATARÓ (edifici EUM)
Tipus d'acte: Cursos