Correu Facebook Twitter Instagram Youtube Issuu
MOBILITAT INTERNACIONAL JOVE DEL MARESMEMOBILITAT INTERNACIONAL JOVE DEL MARESME

REPTES - Joves del Maresme ens els règims de mobilitat

Mohamed
Au-pair
Júlia
Voluntariat lliure en una granja familiar a Alemanya
Coneixes gent, aprens a ser més autònoma, a espavilar-te, noves cultures. Ho vius tot intensament perquè cada cosa és una cosa nova

El voluntariat lliure permet als viatgers canviar treball (d’entre 3 i 6h diàries) per allotjament i manutenció en els països que visiten. Hi ha diverses plataformes per Internet: Helpx, Workaway  o Woof que generen un espai virtual de trobada entre particulars que cerquen ajuts puntuals (en una granja, un alberg, un hort,...) i persones que volen viatjar de manera perllongada i econòmica. Cal posar-se en contacte amb l'hoste per tal d’acordar la durada de l'estada que pot anar d’uns pocs dies fins a alguns mesos. Finalment, és el viatger qui tramita el visat i de contractar l’assegurança si cal.

Anteriors
Havia començat primer de carrera de Psicologia
De fet, aquell any vaig començar a fer de cap a l'esplai, i a l'estiu amb els companys de l'agrupament vaig viatjar per primera vegada sense la família.
Havia començat primer de carrera de Psicologia. Anava i venia cada dia de Malgrat a Barcelona i, a part, estava fent altres activitats: castellers, diables, anglès i el Cau.
Amb l'assessora de mobilitat vam estar mirant opcions i em va presentar el portal Helpx, de voluntariat lliure , que s'ajustava als meus propòsits.
Entre gener i febrer, tenia vacances després dels exàmens i volia aprofitar per viatjar.
i acostumen a ser famílies les que pengen els anuncis. En el portal cerques el país on vols anar i et surten les feines disponibles, després et pots fixar en els comentaris que han escrit altres voluntaris i triar en base a aquest criteri.
Helpx és una pàgina web on pots trobar ofertes de persones que necessiten algú que els ajudi i a canvi, et donen menjar i et deixen dormir a casa seva. És com un voluntariat però no hi ha cap entitat entremig,
Cercava ofertes de voluntariat per al Nord d´Europa
(que em va costar 30 euros per 2 anys), vaig enviar un correu per presentant-me a la família, vam parlar per Skype, i vam quedar d'acord amb les dates i condicions de l'estada.
Cercava ofertes de voluntariat per al Nord d'Europa, i em va agradar la d'una  granja familiar d'un petit poble alemany proper a Hamburg. Després de fer-me el compte a Helpx
Vaig fer la maleta
Recordo que per arribar a la granja calia agafar diversos autobusos i trens, i vaig haver de planificar molt bé l'itinerari perquè desconeixia totalment el lloc.
Vaig fer la maleta. A més de llibres i les meves coses, portava una caixa de galetes Tries com obsequi pels meus hostes.
Finalment, vaig arribar al vespre a una casa molt gran
Havia triat treballar amb animals perquè em motivava més que en un hort, un jardí o un hotel.  Em vaig decantar per un lloc rural perquè cercava tranquil·litat després d'un semestre d'excessiva activitat.
Finalment, vaig arribar al vespre a una casa molt gran i bastant allunyada, on la família tenia animals de granja (la producció dels quals feien servir per l'autoconsum).
La família que m´acollia estava formada per la mare, el pare i dos fills petits
Al matí ens aixecàvem, esmorzàvem tots junts i llavors l'home se´n anava a la feina i jo em quedava amb la dona que era traductora i treballava des de casa.
La família que m'acollia estava formada per la mare, el pare i dos fills petits. Des de que van néixer els nens no havien allotjat voluntaris i jo era la primera després d'aquest llarg parèntesi.
A la granja cada matí havia de posar menjar als animals
El ritme era molt pausat: treballaves una estona i llavors la dona et cridava per anar a prendre un te amb galetes, després t'hi tornaves a posar fins a l'hora de dinar que l'ajudava a la cuina.
A la granja cada matí havia de posar menjar als animals i després netejar una mica l´estable de palla.
A les cinc de la tarda ja era fosc i feia fred
Em sentia com una més de la família: assistint a festes d'aniversari, explicant-me històries de la guerra, acompanyant-me per visitar algun poble del voltant.
A les cinc de la tarda ja era fosc i feia fred. Llavors havia de tancar els animals i després podia fer el que volgués. Sovint jugava amb els nens o em passava l'estona llegint tranquil·lament a casa.
A la tornada de les vacances vaig procurar emportar-me una part d´aquella serenor
i prendre'm les coses amb més calma, passant també més estones amb els de casa.
A la tornada de les vacances vaig procurar emportar-me una part d'aquella serenor que havia viscut durant aquells dies,
A l´estiu vaig tornar a marxar amb Helpx, aquest cop a Bèlgica
Els hostes que he conegut et faciliten l'adaptació, i són flexibles si vols dies per fer el turista. D'altra banda, és important escollir bé l'espai en el que vols implicar-te i penses que et sentiràs més còmoda dins de la diversitat d'ofertes.
A l'estiu vaig tornar a marxar amb Helpx, aquest cop a Bèlgica i amb un amic. Vam anar a una comuna de vàries famílies que tenien un restaurant i un hort ecològic. La convivència es feia sobretot amb altres voluntaris.
Següents
CRÈDITS
Consell Comarcal del Maresme Oficina jove del Maresme Nexes Diputació de Barcelona Direcció general de joventut