El punt d’informació de Mataró sobre la legionel.losi es converteix en l’Oficina d’Atenció a l’Afectat

Ofereix assessorament jurídic i suport d’un assistent social, un cop la Generalitat dóna per acabat el brot

A partir de dimecres 4 de setembre, el punt d´informació sobre la legionel.losi ubicat al centre cívic de Cerdanyola es converteix en l´Oficina d´Atenció a l´Afectat.

El servei l´impulsa l´Ajuntament, en col·laboració amb l´Hospital de Mataró, i estarà en funcionament entre les 10 i les 14 hores i entre les 17 i les 20 hores.


La iniciativa té com a objectiu conèixer la situació de cada un dels ciutadans i ciutadanes afectats per la malaltia i oferir-los els recursos amb que compta l´Ajuntament, així com poder conèixer de primera mà les opinions de tots els afectats.

L´Oficina d´Atenció a l´Afectat es va presentar a la reunió que mantindran representants i tècnics de l´Ajuntament amb els representants de l´Associació de Veïns de Cerdanyola, en la qual es va fer un balanç de la situació ara que la Generalitat ha informat que dóna per tancat el brot.

Primer una carta, després una entrevista personal

Els afectats rebran en els propers dies directament al seu domicili una carta on se´ls explica com funciona el nou servei i quines mesures s´han pres des del dia en que la Generalitat va comunicar l´existència del brot: des de la tasca de recerca dels possibles focus infecciosos per trobar el responsable de la propagació de la malaltia fins al tancament de la indústria responsable. Al text se´ls avisa que, en els propers dies, seran convocats per telèfon per a concertar una entrevista personal a la nova Oficina.

En la carta, l´alcalde expressa la seva solidaritat als afectats i els comunica que l´Ajuntament farà tot el que estigui al seu abast perquè s´aclareixin tots els aspectes de la situació que s´ha viscut aquest mes d´agost i per a què s´actuï contra els responsables i també perquè es prenguin les mesures necessàries per a que no torni a passar.