Eslògans fets per escolars del Maresme animaran els veïns a triar els residus

 


Més de 60.000 flyers (postals) amb una selecció dels lemes i dibuixos elaborats per més de mil estudiants de primària i secundària del Maresme animaran a partir d´aquest mes els veïns de la comarca a apuntar-se a la tria dels residus. La iniciativa s´inclou a la campanya TRIA! maresme+net, impulsada pel Consell Comarcal del Maresme, i pretén que el missatge a favor de la recollida selectiva de les deixalles arribi a les llars de la comarca a través de les paraules i dissenys dels més joves. Per accedir als flyers i a les receptes guanyadores,  
cliqueu aquí


A principis de curs, estudiants de primària i secundària de 27 municipis del Maresme van poder donar la seva particular visió sobre la tria dels residus i el reciclatge en general al concurs escolar que va organitzar la campanya TRIA! maresme+net. A la iniciativa hi van participar 1.298 alumnes de 14 municipis diferents de la comarca. Els escolars de primària havien de fer un dibuix i un rodolí sobre la tria dels residus i els de secundària van haver de dissenyar un flyer o postal sobre la mateixa temàtica. Per aconseguir que l´activitat impliqués també a les famílies, es va demanar els nois de secundària que presentessin també una recepta de cuina casolana.Per veure la relació dels premiats,  
cliqueu aquí Ara, tal i com s´especificava a les bases del concurs, s´ha editat una selecció dels treballs en format postal. N´hi ha de 14 models diferents, un procedent de cada municipi que va participar, entre ells els treballs guanyadors. A la part del davant apareix el dibuix o disseny amb el rodolí o lema realitzat pel participant seleccionat de cada localitat i al dors hi ha una de les receptes de cuina casolana que també es van presentar al concurs. Els 60.000 flyers s´han començat a distribuir aquests dies als punts d´informació i interès cultural, establiments comercials i d´hostaleria de la comarca. El Consell Comarcal del Maresme va posar en marxa la campanya TRIA! maresme+net el febrer de 2002, adreçada als 27 municipis (tots excepte Mataró, Montgat i Tiana) on aquesta administració gestiona el servei de recollida selectiva del vidre, del paper i el cartró i dels envasos i embalatges lleugers. La campanya, que es tancarà a finals d´aquest mes, ha estat dissenyada per la Fundació EcoMediterrània i ha contemplat diferents accions com concursos, exposicions, distribució de material de sensibilització i actuacions d´animació al carrer, entre d´altres. El municipi de Calella acollirà el proper 23 de febrer la FESTA GROSSA de la campanya, que servirà per celebrar que ja fa un any que TRIEM un maresme+net.
NOTA: Tenim a la vostra disposició al CCM els flyers editats.