L’estand del Consorci de Promoció Turística “Costa del Maresme” ha estat un dels més visitats de l’espai que ha ocupat l’Instituto de Turismo Español, Turespaña, a la fira internacional de turisme Vakantiebeurs que s’ha celebrat del 8 al 13 de gener a Utrecht (Holanda).
L’interès despertat per la comarca entre els visitants ha superat amb escreix les expectatives del Consorci que a mitja fira va haver de reposar tot el material de promoció que duia.
Tot i això, molts han estat els visitants que s’han quedat sense fulletons i se’ls hi farà arribar la informació sol.licitada per correu.
Durant els 6 dies del certamen es van atendre personalment més de 750 persones. A diferència del tipus de visitants d’altres fires de turisme, els holandesos que es van adreçar a l’estand del Consorci “Costa del Maresme” ja coneixien la nostra comarca (personalment o per referències de coneguts) i molts d’ells ja tenen feta una reserva en hotels o càmpings del Maresme per passar les seves vacances entre els mesos d’abril i setembre. Per tant, la informació demanada ha estat molt concreta. Els municipis pels quals s’ha interessat més el públic han estat Malgrat, Calella, Pineda i Santa Susanna.
Un dels factors pels quals els holandesos manifestaven haver triat el Maresme com a destí vacacional és la seva proximitat a Barcelona i les possibilitats que ofereix de desplaçament en transport públic. A més, la celebració de l’any Gaudí ha estat un fort reclam per a aquests visitants que s’han mostrat força interessats en conèixer l’oferta cultural i d’activitats naturals que ofereix la comarca.
Pel que fa a la tipologia dels visitants, es diferencien clarament dos grups: el col.lectiu jove que programa les seves vacances en grup i el sector de població de més de 50 anys que viatja sol o en parella. En canvi, hi ha hagut poca demanda per part de famílies amb nens.
Davant d’aquest resultat, el Consorci “Costa del Maresme”, que aquest és el primer any que participa a la fira Vakantiebeurs, ha fet una valoració molt positiva. A més a més, ha rebut la felicitació de l’ambaixador espanyol a Holanda per la composició de l’estand. La promoció de la comarca del Maresme s’ha fet en un espai encapçalat per l’eslògan: “Descobreix el Maresme” i il.lustrat amb fotografies representatives de la variada oferta turística de la comarca muntades sobre cartró-ploma .
Inici Turisme Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme L’interès dels holandesos per la comarca del Maresme supera les expectatives del...