L’interès dels holandesos per la comarca del Maresme supera les expectatives del Consorci “Costa del Maresme”

L’estand del Consorci de Promoció Turística “Costa del Maresme” ha estat un dels més visitats de l’espai que ha ocupat l’Instituto de Turismo Español, Turespaña, a la fira internacional de turisme Vakantiebeurs que s’ha celebrat del 8 al 13 de gener a Utrecht (Holanda).
L’interès despertat per la comarca entre els visitants ha superat amb escreix les expectatives del Consorci que a mitja fira va haver de reposar tot el material de promoció que duia.
Tot i això, molts han estat els visitants que s’han quedat sense fulletons i se’ls hi farà arribar la informació sol.licitada per correu. Durant els 6 dies del certamen es van atendre personalment més de 750 persones. A diferència del tipus de visitants d’altres fires de turisme, els holandesos que es van adreçar a l’estand del Consorci “Costa del Maresme” ja coneixien la nostra comarca (personalment o per referències de coneguts) i molts d’ells ja tenen feta una reserva en hotels o càmpings del Maresme per passar les seves vacances entre els mesos d’abril i setembre. Per tant, la informació demanada ha estat molt concreta. Els municipis pels quals s’ha interessat més el públic han estat Malgrat, Calella, Pineda i Santa Susanna. Un dels factors pels quals els holandesos manifestaven haver triat el Maresme com a destí vacacional és la seva proximitat a Barcelona i les possibilitats que ofereix de desplaçament en transport públic. A més, la celebració de l’any Gaudí ha estat un fort reclam per a aquests visitants que s’han mostrat força interessats en conèixer l’oferta cultural i d’activitats naturals que ofereix la comarca. Pel que fa a la tipologia dels visitants, es diferencien clarament dos grups: el col.lectiu jove que programa les seves vacances en grup i el sector de població de més de 50 anys que viatja sol o en parella. En canvi, hi ha hagut poca demanda per part de famílies amb nens. Davant d’aquest resultat, el Consorci “Costa del Maresme”, que aquest és el primer any que participa a la fira Vakantiebeurs, ha fet una valoració molt positiva. A més a més, ha rebut la felicitació de l’ambaixador espanyol a Holanda per la composició de l’estand. La promoció de la comarca del Maresme s’ha fet en un espai encapçalat per l’eslògan: “Descobreix el Maresme” i il.lustrat amb fotografies representatives de la variada oferta turística de la comarca muntades sobre cartró-ploma .