La campanya Tria! maresme+net ja ha repartit 90.000 díptics informatius sobre la recollida selectiva

 

La campanya de sensibilització ciutadana Tria! maresme+net, impulsada pel Consell Comarcal del Maresme i dissenyada per la Fundació EcoMediterrània, ha repartit a la comarca 90.000 díptics informatius sobre la recollida selectiva. Els díptics informen de manera gràfica sobre quins residus s´han de dipositar a cada contenidor.

Aquest material es va editar el mes de maig i es va oferir als 27 municipis als quals s´adreça la campanya i on el CCM gestiona el servei de recollida selectiva del vidre, del paper i el cartró i dels envasos i embalatges lleugers (plàstics, brics, llaunes). Els díptics es van enviar a finals de maig als 24 ajuntaments que finalment els van demanar per distribuir-ne un a cada llar, acompanyat d´una carta amb informació general sobre la campanya. En aquests moments, gairebé tots aquests municipis ja han fet la tramesa dels díptics als seus veïns.


A l´agost, 50.000 flyers i 10.600 pòsters al carrer

La campanya no s´atura a les vacances. Durant els propers dies es començaran a distribuir als establiments comercials, els ajuntaments i els punts d´interès cultural dels municipis 50.000 flyers o postals. Els flyers, de tres models diferents, tenen il·lustracions i lemes relatius a la recollida selectiva.

També es repartiran pels comerços 10.600 pòsters sobre la campanya. Tot aquest material, tant els pòsters com els flyers, insisteix en el missatge a favor de la tria dels residus, tot recordant com s´han de fer servir els contenidors.


Actuacions als carrers i platges

Les actuacions de sensibilització al carrer incloses a la campanya s´han traslladat durant l´estiu bàsicament a les platges de la comarca. Des del mes passat, la campanya compta amb un nou actor que representa el personatge de Madamme Tria, una simpàtica senyora que aprèn a fer la tria dels residus amb la col·laboració del públic.


Fins febrer de 2003

La campanya estarà en marxa fins el febrer de 2003. Entre les accions previstes als propers mesos destaquen l´organització d´un concurs pels escolars de primària i ESO, actuacions de sensibilització prop de les àrees comercials coincidint amb la campanya de Nadal, i una gran festa final on esperem comptar amb la participació d´entitats culturals i cíviques de la comarca.


Resum d´accions realitzades i en preparació

7 de març.- Presentació de la campanya


-Finals de març.-Inici de les primeres actuacions de l´actor-dinamitzador al carrer. Inicialment el personatge de la campanya era “el Contenidor” i ara els espectacles de sensibilització al carrer es fan amb un nou personatge: la Madamme Tria. Es farà una mitjana de tres aparicions a cada municipi, distribuïdes fins al final de la campanya.


-23 d´abril Diada de Sant Jordi.- Distribució a les escoles de 25.000 punts de llibre


-maig.- Edició de més de 90.000 díptics de la campanya. Els ajuntaments s´encarreguen de fer arribar un a cada casa amb una carta firmada per l´alcalde i el president del Consell Comarcal on es demana la col·laboració dels veïns per millorar la tria dels residus. La majoria de municipis ja ha distribuït els seus. Edició de 35.000 adhesius de la campanya que s´aniran distribuint durant les actuacions al carrer i també a les escoles.


-11 de juny.-Jornada de debat a Calella sobre “La gestió dels residus en els sectors del turisme i el comerç”. Hi assisteixen una trentena de persones, entre tècnics i responsables municipals, hostalers i comerciants.


-13 de juny.- Gravació a Ràdio Premià de Mar d´una falca publicitària sobre la campanya amb la col·laboració de l´actriu Paz Padilla. Serà emesa al juliol i setembre per 15 emissores municipals.


-Finals de juny.-Inici de la distribució a les escoles d´una guia didàctica sobre la tria dels residus i la recollida selectiva.


-Finals de juliol.- Primer número de El Contenidor, la revista electrònica sobre la campanya, que es podrà consultar al web del CCM. www.ccmaresme.es


-juliol/agost.- Repartiment a comerços i punts d´interès dels municipis de 10.600 pòsters sobre la campanya i 50.000 flyers o postals amb lemes a favor de la recollida selectiva.Segon número de El Contenidor.


-setembre.-Repartiment a totes les escoles de la guia didàctica.Convocatòria del concurs sobre la recollida selectiva adreçat als escolars de primària i ESO. Els premis es lliuraran al novembre. Inici de l´exposició itinerant sobre l´ús de la deixalleria dissenyada per la Diputació de Barcelona.Tercer número de El Contenidor.Emissió de la falca publicitària a les emissores municipals.