Una escola sueca vol fer un intercanvi amb un centre docent del Maresme per avançar en un projecte educatiu d’igualtat d’oportunitats

 

L’intercanvi s’hauria de dur a terme entre l’1 d’agost i el 31 d’octubre de 2002 En el marc del  
programa d’agermanaments de ciutats europees , l’escola Bergviksskolan del municipi de  
Lulea (Suècia) està interessada en treballar i intercanviar projectes pedagògics sobre la igualtat d’oportunitats amb alguna escola de la comarca del Maresme.
Aquest seria un primer pas per a una major cooperació entre Lulea (uns 80.000 habitants) i el municipi de la comarca que participi en el projecte.
El Servei de Recursos Europeus del CCM ha enviat tota la informació als ajuntaments dels 24 municipis de la comarca adherits al servei: Alella, Arenys de Mar, Arenys de Munt, Argentona, Cabrera de Mar, Calella, Canet de Mar, Dosrius, El Masnou, Malgrat de Mar, Palafolls, Pineda de Mar, Premià de Dalt, Premià de Mar, Sant Andreu de Llavaneres, Sant Cebrià de Vallalta, Sant Pol de Mar, Sant Vicenç de Montalt, Santa Susanna, Teià, Tiana, Tordera, Vilassar de Dalt i Vilassar de Mar. Les accions en matèria d’agermanament es durien a terme entre l’1 d’agost i el 31 d’octubre de 2002, en conseqüència la sol·licitud a la Comissió Europea s’ha de presentar abans del 31 de maig de 2002. Projecte d’igualtat d’oportunitats L’escola Bergviksskolan té uns 400 alumnes entre pàrvuls, primària i secundària i està duent a terme una experiència educativa anomenada “The Poet” (el poeta) amb 29 nens i nenes d’entre 6 i 9 anys. Es tracta d’enfortir la visió que els nois i noies tenen de si mateixos amb la finalitat de refermar la seva personalitat perquè tinguin més llibertat a l’hora escollir, al llarg de la seva vida, el rol que volen assumir. L’equip docent de la classe de “The Poet” està format per un professor de primària, un professor de pre-escolar, dos tècnics de joventut i un tècnic de recerca. A l’aula s’ha començat a utilitzar pedagogia compensatòria de manera que els nens i nenes estan dividits en grups homogenis on cada gènere participa en igualtat de condicions. Aquesta experiència s’emmarca en el pla d’estudis suec que estableix que l’escola ha de promoure activament la igualtat d’oportunitats entre nens i nenes, per tant, l’escola té la responsabilitat de contrarestar el rol tradicional de cada gènere i donar als estudiants visió suficient per desenvolupar habilitats i interessos amb independència del seu gènere. Subvenció europea L’escola Bergviksskolan vol dur a terme amb escoles del Maresme un punt de trobada de docents a fi d’intercanviar experiències sobre els mètodes de treball pedagògic en l’àmbit de la igualtat d’oportunitats. Aquesta iniciativa es presentaria dins del Programa d’Agermanaments de Ciutats Europees i, per tant, comptaria amb subvenció de la Unió Europea. Per cobrir les despeses d’aquest tipus d’intercanvis, es concedeixen subvencions de fins a 20.000 euros (3.327.720 pessetes). Les escoles de la comarca que hi estiguin interessades poden ampliar aquesta informació posant-se en contacte amb el Servei de Recursos Europeus del Consell Comarcal del Maresme (Telèfon: 93 741 16 25 -Pilar Codina- o bé a través de l’adreça electrònica: sre@ccmaresme.es) abans del 25 de febrer.