Adreçat a alumnes de cicle superior de primà ria i secundà ria
L’activitat proposada parteix de la comprensió i identificació dels rols i estereotips de gĆØnere a travĆ©s de l’observació i la reflexió de la seva realitat mĆ©s propera com Ć©s el grup-classe i les seves llars. A partir d’aquesta es planteja el concepte del treball de cures, i la idea que totes aquestes tasques quotidianes i invisibles són imprescindibles. Qui les fa? Quines són? Quin valor seāls dona? Són algunes de les preguntes que es plantegen per tal de caminar cap a una corresponsabilitat i un reconeixement de totes aquestes tasques imprescindibles pel sostĆ©n de la vida.
Objectius
L’erradicació dels estereotips de gĆØnere per tal dāafavorir una socialització mĆ©s equitativa i saludable.
La valoració de les cures com a forma dāassegurar la construcció de relacions socials compromeses amb el benestar dels altres.
La identificació de la desigualtat de gènere en les tasques de cures i tasques reproductives.
Durada
El taller adreƧat a alumnes de cicle superior de primĆ ria tĆ© una durada d’1 hora i 30 minuts
El taller adreçat a alumnes de secundà ria i espais joves té una durada de 2 hores
SolĀ·licitud
Els centres que hi estiguin interessats, han de fer arribar al Consell Comarcal del Maresme el següent formulari:
Tallers per a famĆlies
Aquests tallers es poden impartir en dos formats: dià leg obert sobre corresponsabilitat i cà psula formativa sobre coeducació per la democratització de les cures.
1. DiĆ legs oberts
Són sessions obertes a totes les famĆlies del centre (i poden ser ampliables a la comunitat tambĆ©). Es procura generar un espai de reflexió i escolta, on totes les veus hi tinguin cabuda.
A les sessions āLa corresponsabilitat i les violĆØncies quotidianesā es compartiran reflexions i experiĆØncies entorn el treball de cures, els sistemes familiars i la socialització de gĆØnere. Identificant les violĆØncies mĆ©s quotidianes, emmarcant-les en el context social i històric, per entendre que les cures i les tasques reproductives són globals, i que darrera hi ha un sistema masclista i colonial que les sustenta, les invisibilitza i les menysprea.
Els principals objectius dāaquest format de taller es concreten en:
Promoure els vincles interpersonals i la cohesió dāuna comunitat.
Generar un espai de consciĆØncia i diĆ leg colĀ·lectiu.
Identificar el sistema de violĆØncies culturals i socials associades a la temĆ tica
2. Coeducant des de casa
Es proposa un espai per compartir visions i vivĆØncies sobre com educar a les criatures i al jovent des dāuna mirada coeducadora que contribueixi a lāequitat i a la llibertat individual, tot posant al centre els vincles i les emocions.
Es tracta també de prendre consciència sobre els rols de gènere i els estereotips, desgranant la
construcció de la mateixa identitat i revisant les relacions que construïm i des de quins patrons i referents.
La formació combina una part teòrica que sāacompanya dāelements participatius a travĆ©s de dinĆ miques vivencials i prĆ ctiques, basant-nos en la pròpia experiĆØncia i sabers de les persones participants.
Els principals objectius dāaquest taller es concreten en:
ā Generar un marc de referĆØncia compartit sobre la coeducació
ā Identificar els agents de socialització de gĆØnere en la infĆ ncia
ā Fomentar la comprensió del sistema sexe-gĆØnere i les violĆØncies que seān deriven.
ā Posar en comĆŗ prĆ ctiques de crianƧa que contribueixen a un desenvolupament lliure de violĆØncies masclistes
Durada
Tant el format de dià legs oberts com el de la cà psula formativa sobre educació tenen una durada de 2 hores
SolĀ·licitud
Els centres que hi estiguin interessats, han de fer arribar al Consell Comarcal del Maresme el següent formulari: