Inici Documents Ajuts

KIT DIGITAL: El 02 de setembre s’obre convocatòria pel Segment II (empreses d’entre 3 i 9 treballadors) + modificació de les bases

Tipus: Bo digital
Convocatòria: Per al Segment II
Adreçat a petites empreses i persones autònomes, a més a més de
societats civils amb objecte mercantil, les professionals i les explotacions agràries de titularitat compartida que exerceixin una activitat econòmica. NOU!
Descripció:
Abans d’explicar la naturalesa de l’ajut, aclarir que un bo digital és un dret de cobrament que reben les empreses beneficiàries que utilitzaran per pagar els serveis de l’Agent Digitalitzador. És a dir, aquest dret de cobrament posteriorment se cedirà al proveïdor de solucions digitals.

El programa Kit Digital, amb aportació dels Fons Generation UE concedeix ajuts a empreses i persones autònomes per l’adopció de solucions de digitalització, amb l’objectiu principal de millorar la seva competitivitat i el nivell de maduresa digital. Les solucions han d’estar dintre dels àmbits:

– Lloc web i presència a Internet.
– Comerç electrònic
– Gestió de xarxes socials.
– Gestió de clients
– Business Itelligence i analítica 
– Gestió de processos
– Factura electrònica
– Serveis i eines d’oficina virtual
– Comunicacions segures
– Ciberseguretat

– Presència avançada a internet NOVA!
– Marketplace. NOVA!

La modificació de les bases contempla que les solucions digitals s’utilitzin per substituir les que hagi implementat anteriorment el beneficiari, i suposin una millora funcional de les mateixes. Han de concórrer les següents circumstàncies:
– Que la solució digital sigui completament nova i compleixi tots els requisits mínims de la categoria que pertanyi.
– Que la solució a substituir no compleixi algun dels requisits mínims exigits a la categoria de solució digital corresponent.

No es tractarà de millora funcional quan es tracti de:
– El desenvolupament, progrés, augment o enriquiment dels serveis i funcionalitats de la solució existent.
– L’actualització de versions de softwere pel proveïdor.
– Upgrades o millora de versions.

Els ajuts es reben en forma de bo digital i el servei el realitzarà l’agent digitalitzador que disposa Red.es. Els imports varien segons el Segment d’empresa al qual pertany i l’empresa:
– Segment I: Microempreses i/o persones autònomes d’entre 10 i 49 empleats (12.000€)
– Segment II: Microempreses i/o persones autònomes d’entre 3 i 9 empleats (6.000€)
– Segment III: Microempreses i/o persones autònomes d’entre 0 a 2 empleats (2.000€)

El número de treballadors es calcularà tenint en compte les dades dels treballadors del Règim General de la Seguretat Social i el RETA.

No es considerarà despesa subvencionable, entre les més importants:
– L’IVA
– Hardwares. No obstant, serà subvencionable, dispositius que s’incloguin en la modalitat de pagament per ús quan el seu subministre sigui imprescindible per a la prestació de la solució contractada.
– Serveis de telecomunicacions i connectivitat a Internet
– Gestió dels ajuts.

Un cop es comunica que s’ha concedit l’ajut, l’empresa beneficiària haurà d’escollir l’Agent Digitalitzador i formalitzar un acord de prestació de solucions de digitalització -una per categoria-. Es podran efectuar diversos bons (segons categoria) fins a esgotar l’import total de la subvenció. Abans de signar aquest acord, s’haurà de formalitzar el contracte amb l’Agent Digitalitzador per a la solució de digitalització que es desitgi solucionar. No s’accepten modificacions dels Acords.
Un cop notificada la concessió de l’ajut (6 mesos des de la publicació de la convocatòria), l’empresa beneficiària té 6 mesos per a formalitzar l’acord.
Per a poder exercir el dret de cobrament de la subvenció, no serà efectiu fins que es justifiqui per part de l’Agent Digitalitzador. Si l’import final del servei és superior al bo, l’empresa beneficiària haurà d’abonar la resta a l’Agent Digitalitzador.

En la prestació del servei es diferencien dues fases:
– 1a fase (3 mesos des de l’inici de l’acord). Instal·lació i/o desenvolupament de cada solució. En aquesta fase s’abona el pagament de la factura.*
– 2a fase (12 mesos des de l’emisió de la factura) per a prestar el servei que correspongui.

En quant a la presentació de la justificació, ho haurà de fer l’Agent Digitalitzador i a través de formulari digital normalitzat. El termini és de 3 mesos des de la finalització de cada fase. Per a consultar els documents justificatius, accedir a les Bases Reguladores (Orden ETD/1498/2021).

Recordar, així mateix, que s’haurà de fer publicitat. Es descriuran les instruccions a cada convocatòria.

Per aquesta convocatòria es disposa d’un presuspost de 500 milions d’euros.
TRAMITAR LA SUBVENCIÓ: Termini: 02 de setembre 2022 (a les 11:00H) fins al 02 de setembre 2023 (Segment II)
Accès al tràmit: Cliqueu Aquí (Segment II)
MÉS INFORMACIÓ:Resolució: Modificació Ordre (Orden ETD/1498/2021)
Enllaç: Acelera PYME (Red.es)

Ajut de 200€ per pal·liar l’escalada de preus energètics derivada de la invasió d’Ucraïna

Tipus: Pagament únic
Convocatòria: Ajuda de 200€ de quantia en pagament únic que té per objecte pal·liar els efectes perjudicials en els preus ocasionats per la crisis energètica derivada de la invasió d’Ucraïna
Adreçat a les persones físiques tant autònomes com treballadores i aturades.
Excepte: els qui estiguessin cobrant a data 27 de juny l’Ingrés Mínim Vital o una pensió de la Seguretat Social (règim general o especial), de classes passives o duna mutualitat.
Descripció:
Seran beneficiaris d’una ajuda, en pagament únic, de 200 euros de quantia, les persones físiques que en la data de 27 de juny de 2022 realitzin una activitat per compte propi o aliè pel qual estiguin donats d’alta en el règim corresponent de la Seguretat Social o mutualitat, o siguin aturats inscrits a l’oficina d’ocupació, siguin beneficiaris o no de la prestació o subsidi d’atur, sempre que el 2021 haguessin percebut ingressos inferiors a 14.000 euros anuals, i tinguessin un patrimoni inferior a 43.196,40 euros anuals.
TRAMITAR LA SUBVENCIÓ: Termini: fins a 30 de setembre 2022.
Accès al tràmit: Clica aquí
MÉS INFORMACIÓ:Resolució: –
Enllaç: – Real Decreto-ley 11/2022, de 25 de junio
Telèfons: 936 931 450 – 637 486 450

L’ERTO com a mecanisme contra la destrucció de llocs de treball. Modalitat Mecanisme RED pel sector turístic.

Tipus: Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació
Convocatòria:
Adreçat a persones autònomes o empreses amb treballadors a càrrec
Descripció:
A partir de la reforma laboral aprovada el 28 de desembre 2021 l’ERTO es contempla com a instrument contra la destrucció de llocs de treball. A continuació s’informa sobre el nou paper que desenvoluparà aquest mecanisme:

Es podrà realitzar reducció de jornada o suspensió de contracte o bé per causes ETOP (econòmiques, tècniques, organitzatives o de producció), o per força major.
S’entén per causes econòmiques quan existeixin pèrdues actuals o previstes, disminució persistent del seu nivell d’ingressos o ventes. S’entén per persistent si durant dos trimestres consecutius el nivell d’ingressos ordinaris o ventes de cada trimestre és inferior al registrat en el mateix trimestre de l’any anterior.
S’entén per causes tècniques quan es produeixin canvis en els mitjans o instruments de producció
S’entén per causes organitzatives quan es desencadenin canvis en l’àmbit dels sistemes o mètodes de treball del personal o en la manera d’organitzar la producció
S’entén per causes productives quan es produeixen canvis en la demanda dels productes o serveis que l’empresa col·loca en el mercat.
Ens referim a força major quan siguin conseqüència de decisions adoptades per l’autoritat pública competent.
 
En ambdós supòsits, s’haurà d’aplicar la següent normativa:
– La reducció de jornada podrà ser d’entre un 10% i un 75%.
– Durant el període d’aplicació, l’empresa podrà desafectar o afectar les persones treballadores en funció de les alteracions en l’activitat de l’empresa.
– Durant el període ERTO, no es podran realitzar hores extraordinàries ni establir noves externalitzacions d’activitat, com tampoc concertar noves contractacions laborals.
– Durant la reducció o suspensió, l’empresa està obligada a ingressar les  quotes corresponents a l’aportació empresarial.
– Mecanisme RED de Flexibilitat i Estabilització de Treball. Té dues modalitats.
o   Cíclica. Determinat per la conjuntura macroeconòmica. Màxim un any.
o   Sectorial. Quan s’apreciïn canvis permanents en un sector d’activitat i generin necessitats de requalificació. Màxim un any amb dos pròrrogues de 6 mesos.
o   Per a la persona afectada, la prestació serà del 70% cotitzat sobre la base reguladora (mitjana últims 180 dies). Serà incompatible amb la realització de treball per compte pròpia o compte aliena a temps complert. Serà compatible amb una altra feina per compte aliena a temps parcial. El temps de percepció de la prestació no tindrà consideració de temps cotitzat.
 
Les empreses podran obtenir exempcions en la cotització SS per contingències comuns:
– 20% per ERTE’s ETOP.
– 90% per causa major temporal
– 90% per impediment o limitació de l’activitat.
– 60% (4 mesos) + 30% (+4 mesos posteriors) + 20% (+4 mesos posteriors) per ERTES que s’apliqui Mecanisme RED modalitat cíclica.
– 40% per ERTES que s’apliqui Mecanisme RED modalitat sectorial.

La modalitat Mecanisme RED l’ha d’aprovar pel Govern Espanyol i es divideix en dues fases:
Fase 1: Comunicació inicial del període de consultes
Fase 2: Comunicació de la decisió final
Podeu consultar el procediment Mecanisme RED a tall d’exemple clicant aquí

L’01 d’abril 2022 s’ha aprovat la utilització d’aquesta modalitat per a les següents activitats:
7911 actividades de las agencias de viajes.
7912 actividades de los operadores turísticos.
7990 otros servicios de reservas y actividades.

Aquesta publicació és informativa. En cas de tenir intenció d’acollir-se a un ERTO, llegeixi la normativa i/o contacti amb el seu gestor per assegurar-se que compleix amb els requisits.
TRAMITAR LA SUBVENCIÓ: Termini: per al sector turístic: de l’01 d’abril 2022 fins a 31 de desembre 2022.
Accès al tràmit: Clica aquí
MÉS INFORMACIÓ:Resolució:
Reforma laboral: Reial Decret Llei 32/2021
Ordre PCM/250/2022 (Mecanisme RED sector turístic)
Enllaç: –

EL KIT DIGITAL: Obert per al Segment I (empreses d’entre 10 i 49 treballadors)

Tipus: Bo digital
Convocatòria: Per al Segment I
Adreçat a petites empreses i persones autònomes
Descripció:
Abans d’explicar la naturalesa de l’ajut, aclarir que un bo digital és un dret de cobrament que reben les empreses beneficiàries que utilitzaran per pagar els serveis de l’Agent Digitalitzador. És a dir, aquest dret de cobrament posteriorment se cedirà al proveïdor de solucions digitals.

El programa Kit Digital, amb aportació dels Fons Negeration UE concedeix ajuts a empreses i persones autònomes per l’adopció de solucions de digitalització, amb l’objectiu principal de millorar la seva competitivitat i el nivell de maduresa digital. Les solucions han d’estar dintre dels àmbits:

– Lloc web i presència a Internet.
– Comerç electrònic
– Gestió de xarxes socials.
– Gestió de clients
– Business Itelligence i analítica 
– Gestió de processos
– Factura electrònica
– Serveis i eines d’oficina virtual
– Comunicacions segures Ciberseguretat.

Els ajuts es reben en forma de bo digital i el servei el realitzarà l’agent digitalitzador que disposa Red.es. Els imports varien segons el Segment d’empresa al qual pertany i l’empresa:
– Segment I: Microempreses i/o persones autònomes d’entre 10 i 49 empleats (12.000€)
– Segment II: Microempreses i/o persones autònomes d’entre 3 i 9 empleats (6.000€)
– Segment III: Microempreses i/o persones autònomes d’entre 0 a 2 empleats (2.000€)

No es considerarà despesa subvencionable, entre les més importants:
– L’IVA
– Hardwares
– Serveis de telecomunicacions i connectivitat a Internet
– Gestió dels ajuts.

Un cop es comunica que s’ha concedit l’ajut, l’empresa beneficiària haurà d’escollir l’Agent Digitalitzador i formalitzar un acord de prestació de solucions de digitalització -una per categoria-. Es podran efectuar diversos bons (segons categoria) fins a esgotar l’import total de la subvenció. Abans de signar aquest acord, s’haurà de formalitzar el contracte amb l’Agent Digitalitzador per a la solució de digitalització que es desitgi solucionar. No s’accepten modificacions dels Acords.
Un cop notificada la concessió de l’ajut (6 mesos des de la publicació de la convocatòria), l’empresa beneficiària té 6 mesos per a formalitzar l’acord.
Per a poder exercir el dret de cobrament de la subvenció, no serà efectiu fins que es justifiqui per part de l’Agent Digitalitzador. Si l’import final del servei és superior al bo, l’empresa beneficiària haurà d’abonar la resta a l’Agent Digitalitzador.

En la prestació del servei es diferencien dues fases:
– 1a fase (3 mesos des de l’inici de l’acord). Instal·lació i/o desenvolupament de cada solució. En aquesta fase s’abona el pagament de la factura.*
– 2a fase (12 mesos des de l’emisió de la factura) per a prestar el servei.

En quant a la presentació de la justificació, ho haurà de fer l’Agent Digitalitzador i a través de formulari digital normalitzat. El termini és de 3 mesos des de la finalització de cada fase. Per a consultar els documents justificatius, accedir a les Bases Reguladores (Orden ETD/1498/2021).

Recordar, així mateix, que s’haurà de fer publicitat. Es descriuran les instruccions a cada convocatòria.

Per a la convocatòria del Segmet I s’han pressupostat 500M d’euros.
TRAMITAR LA SUBVENCIÓ: Termini: 15 de març fins al 15 de setembre 2022 (Segment I)
Accès al tràmit: Cliqueu Aquí (Segment I)
MÉS INFORMACIÓ:Resolució: Orden ETD/1498/2021
Enllaç: Acelera PYME (Red.es)

Subvencions per a la protecció intel·lectual de la teva empresa

Tipus: Subvenció en forma de bo
Convocatòria:
Adreçat a petites i mitjanes empreses
Descripció:
Aquesta subvenció en forma de bons pretén ajudar a les PIMES en l’àmbit de la propietat intel·lectual, per tal d’evitar que les seves idees, productes o serveis únics es copiïn sense cap autorització.
Contempla un catàleg d’actius divers, com ho són les marques, dibuixos i models, patents, identitats corporatives, productes, serveis i processos.

A continuació es detallen els conceptes i els reemborsaments:
– El 90% per als serveis de diagnòstic previ de la propietat intel·lectual (IP Scan).
– El 75% en taxes de sol·licitud de marques, dibuixos o models, les taxes per classes addicionals i les taxes d’examen, registre, publicació i aplaçament de la publicació tan a escala nacional i regional com a escala de la UE.
– El 50% de les taxes de sol·licitud bàsiques de marques, dibuixos o models, taxes de designació i les taxes de designació posteriors fora de la UE. S’exclouen les taxes de designació originades en els països de la UE (ES11), així com les de tramitació cobrades per l’oficina d’origen.
– El 50% en taxes de preconcessió de patents (p.e., presentació, cerca i examen), concessió i publicació a escala nacional.

I es distingeixen dos tipus de bons:
– Bo nº1. Es pot utilitzar per registrar patents. L’import màxim de reemborsament és de 750 euros.
– Bo nº2. Es pot utilitzar per al diagnòstic previ de propietat intelectual, així com per registrar marques, dibuixos i models. L’import màxim de reemborsament és de 1.500 euros.

Es regula mitjançant concurrència competitiva (per ordre de sol·licitud). En primera instància s’haurà de sol·licitar i posteriorment que sigui aprovada per la EUIPO.

No es pot sol·licitar per actius ja registrats.
TRAMITAR LA SUBVENCIÓ: Termini: Del 10 de gener fins al 16 de desembre 2022
Accès al tràmit: Cliqueu aquí
MÉS INFORMACIÓ:Resolució mesures: –
Enllaç: Oficina de Propiedad Intelectual UE

Exempció en la quota d’autònoms pels beneficiaris de la pròrroga prestació extraordinària per cessament d’activitat (fins al 28 febrer del 2022).

Tipus: Exempció de cotització
Convocatòria:
Adreçat a persones autònomes que hagin estat acollits a la pròrroga prestació per cessament d’activitat (28 de febrer 2022). També recull informació pels que en un futur vegin suspesa completament la seva activitat.
Descripció:

1- A partir de l’01 de març, els teballadors autònoms que hagin percebut fins al 28 de febrer alguna de les prestacions per cessament d’activitat, tindran dret a l’exempció de la quota de Seguretat Social:

– 90% de bonificació al mes de març 2022
– 75% de bonificació al mes d’abril 2022
– 50% de bonificació al mes de maig 2022
– 25% de bonificació al mes de juny 2022.

Si no es compleixen les condicions que concedien el dret a percebre la prestació per cessament d’activitat, l’organisme pertinent ho revisarà d’ofici.
El tràmit es pot realitzar des de la TGSS.

2- En cas de veure suspesa l’activitat per una mesura futura del Govern Espanyol, sí que es percebrà una prestació del 70% de la base de cotització, i s’exonarà l’obligació de cotitzar. Quan dos o més membres estiguin afectats i tinguin dret a cobrament de la prestació, aquesta es redueix al 40% de la base de cotització per cadascun.

La prestació serà incompatible amb els treballs per compte aliena, excepte quan els ingressos per compte aliena siguin inferiors a 1,25 de l’import SMI.

Per aquest apartat, les mútues s’encarregaran de comunicar-se i fer el tràmit amb la TGSS.
TRAMITAR LA SUBVENCIÓ: Termini: Fins el 30 de juny 2022
Accès al tràmit: Mútua de la persona autònoma
MÉS INFORMACIÓ:Resolució: Decret Llei 2/2022
Enllaç: –

Bo social elèctric per a persones autònomes

Tipus: Descompte
Convocatòria:
Adreçat a persones treballadores autònomes
Descripció: 25% de descompte a la factura d’electricitat en els següents casos:
• Si no hi ha cap menor (≤ 2,5 x IPREM de 14 pagues -> 18.799€/any)
• Si hi ha un menor (≤ 3 x IPREM de 14 pagas -> 22.559€/any)
• Si hi ha 2 o més menors (≤ 3,5 x IPREM de 14 pagas -> 26.318€/any)
TRAMITAR LA SUBVENCIÓ: Termini: Sí
Accès al tràmit: Cliqueu Aquí
MÉS INFORMACIÓ:Resolució: Ordre TED/320/2020
Enllaç: Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico

Renda Mínima Vital

Tipus: Subsidi
Convocatòria:
Adreçat a persones d’entre 23 i 65 anys que es trobin en situació de vulnerabilitat
Descripció: Renda mínima amb imports variables segons la unitat de convivència. En el link, a l’apartat de ‘Requisits’, es determina el llindar de vulnerabilitat econòmica. L’import que correspondria de renta mínima vital, a l’apartat de ‘Quantia’
TRAMITAR LA SUBVENCIÓ: Termini: 15 de juny 2020 –
Accès al tràmit: Cliqueu Aquí
MÉS INFORMACIÓ:Resolució: Decret Llei 20/2020
Enllaç: Seguretat Social