Inici Documents Formació

El Consell Comarcal ofereix formació a dones que vulguin enfortir el seu projecte empresarial

El Consell Comarcal del Maresme començarà el proper 23 de setembre el programa “Fes créixer el teu projecte en clau femenina” amb l’objectiu de promoure la incorporació de les dones al món de l’empresa i ajudar-les a aconseguir l’éxit del seu negoci.

Aquest projecte s’adreça a dones que hagin muntat una activitat econòmica recentment o estiguin en una fase avançada de definició del negoci amb el pla d’empresa ja elaborat. A l’hora d’escollir les participants es valorarà la viabilitat del projecte, el seu potencial creixement i el foment de l’ocupació. També es tindrà en compte la motivació de la persona emprenedora.

Les participants rebran, durant 3 mesos, 40 hores de formació gratuïta i eines que les ajudaran a optimitzar el projecte, enfortir la marca personal i treure rendiment al talent femení desenvolupant la millor versió personal i professional.

Les sessions es faran en format online els dijous de 10:00h a 13:00h.

El programa s’estructura en 3 mòduls. El primer gira a l’entorn de l’essència de la dona emprenedora; el segon incorpora diferents qüestions a tenir en compte sobre el disseny del valor del projecte i el tercer està dedicat a la comunicació integral.

Podeu veure el detall de les sessions en aquest PROGRAMA

Les persones interessades a participar cal que facin la inscripció el més ràpid possible tota vegada que les places són limitades.

INSCRIPCIONS TANCADES!

Autocurs: Assetjament sexual i assetjament per raó de sexe

NOVA EDICIÓ: del 31 de maig al 9 de juliol

Programa

Les violències masclistes atempten contra els drets fonamentals de les persones i, molt especialment, de les dones i dels subjectes amb identitats de gènere i opcions sexuals no normatives. L’assetjament sexual i l’assetjament per raó de sexe, d’identitat de gènere, d’orientació sexual o expressió de gènere són manifestacions greus i persistents de les violències masclistes i, juntament amb d’altres discriminacions en relació a l’edat, l’origen o procedència, la pertinença ètnica o la diversitat funcional, vulneren el drets a la vida, a la llibertat, a la dignitat, a la integritat física i moral, a la salut, a l’autonomia sexual i al treball, entre d’altres.

El Consell Comarcal del Maresme i la majoria d’ajuntaments han aprovat un protocol d’intervenció contra l’assetjament sexual i l’assetjament per raó de gènere.

El protocol de prevenció, detecció i abordatge de l’assetjament és una eina concreta que, d’una banda, estableix mesures preventives per tal d’evitar qualsevol situació d’assetjament al loc de feina i que, d’altra, proporciona un procediment que facilita la identificació de pràctiques precursores o constitutives d’assetjament, per tal de poder abordar-les de forma immediata i efectiva, garantint la reparació de la persona o persones que les han patides.

Microcurs

Aquest curs s’adreça al personal del Consell Comarcal del Maresme i als ajuntaments de la comarca. Inclou l’assetjament sexual, l’assetjament per raó de sexe i l’assetjament laboral.

Objectius:

– Sensibilitzar sobre les violències masclistes en l’àmbit laboral

– Oferir eines per fer front a l’assetjament sexual i l’assetjament per raó de sexe en l’àmbit laboral.

Dades del curs

TítolAssetjament laboral, assetjament sexual i assetjament per raó de sexe
DescripcióL’assetjament laboral i sexual en el treball afecta a prop d’un 15% de les persones treballadores i repercuteix tant en la persona que ho pateix com en el clima laboral de les empreses. En aquest microcurs explicarem les diferències entre assetjament laboral, assetjament sexual i assetjament per raó de sexe. També veurem les seves conseqüències, algunes pistes per detectar conductes que puguin constituir assetjament i pautes d’actuació. Aquest microcurs s’ha realitzat en col·laboració amb Laia Papiol i Bartolí, politòloga, especialista en polítiques públiques amb perspectiva de gènere i Anna Sellarès i Cirach, sociòloga especialista en desigualtats i polítiques socials.  
ObjectiuIdentificar l’assetjament laboral (assetjament psicològic).
Reconèixer l’assetjament sexual i per raó de sexe en el treball.
ContingutsAssetjament Assetjament laboral o mobbing
Causes de l’assetjament laboral
Els grups de poder intern
Variables que poden originar l’assetjament laboral
Etapes de l’assetjament laboral
Víctimes de l’assetjament laboral
Conductes que permeten determinar l’assetjament laboral
Assetjament subtil
Entre l’assetjament i l’abús
Efectes en les víctimes
Què pot fer l’empresa?
Què cal fer en cas d’assetjament laboral?
Assetjament sexual
Assetjament per raó de sexe
Elements bàsics de l’assetjament
Assetjament ambiental
L’assetjament condicionat
Grups d’atenció especial
Conductes d’assetjament més habituals
Seqüència d’un assetjament sexual
Recomanacions per prevenir i actuar davant l’assetjament sexual
La responsabilitat de les empreses
Desigualtat de gènere Conseqüències de l’assetjament sexual a la feina
Què poden fer les empreses?
La llei i el procediment de prevenció
Passos que cal seguir després de detectar una situació d’assetjament sexual
Estudi de l’Agència Europea de Drets Fonamentals
Nombre de continguts72
Hores2 hores (tot i que el curs es pot fer en menys o més temps si així es desitja)
MetodologiaAquesta formació es realitzarà a través del mòbil a través l’App Snackson o a través de l’ordinador en la pàgina web www.snackson.com. La persona inscrita rebrà un correu electrònic previ a la data d’inici de la formació amb un enllaç per activar el seu compte. Haurà d’establir una contrasenya i posteriorment descarregar i accedir al curs amb el seu email i contrasenya. Els continguts consten de material didàctic en petites píndoles que es van alliberant de forma diària en els dispositius mòbils de cada persona participant. Aquest material es presenta en esquemes, text i vídeos de curta durada. Si la persona usuària té activades les notificacions en el seu telèfon, se l’informarà mitjançant una notificació push al moment que hi hagi nou contingut disponible. Per a una adequada comprensió i assimilació dels continguts que componen el curs és convenient que l’alumne/a dediqui temps diàriament, realitzant d’aquesta forma un seguiment de la formació adequada, la qual cosa li permetrà un major aprofitament.
AvaluacióLa persona que realitzi el curs haurà de completar un mínim del 80% del curs. Durant el curs es realitza una avaluació continuada en forma de preguntes de consolidació de tipus test.

Formulari d’inscripció

Càpsules formatives per superar la crisi de la COVID-19 a la Setmana de l’Emprenedoria al Maresme

La XXI Setmana de l’Emprenedoria al Maresme, que se celebrarà del 23 al 27 de novembre, oferirà a les persones emprenedores tot un seguit d’eines per ajudar-les a afrontar aquests moments de crisi, de nous plantejaments de negoci i de noves formes de contactar amb el mercat.

En aquesta línia, el programa de càpsules s’ha formulat responent explícitament a les demandes expressades per les persones que regenten un negoci. Pivoten entre el màrqueting on line, les finances i la relació amb el/la client.

Totes aquestes càpsules són gratuïtes i s’impartiran en format on line. Cal, però inscripció prèvia en AQUEST FORMULARI

PROGRAMA:

DILLUNS, 23 DE NOVEMBRE

9:30h – 12:00h

Finances en temps de crisi, a càrrec de Renata Moitihno

12:00h – 14:00h

Instagram, capta i consolida clients a la xarxa social de moda, a càrrec de Georgina Dalmau

DIMARTS, 24 DE NOVEMBRE

10:00h – 12:00h

Pla de tressoreria post COVID-19 per aconseguir finançament, a càrrec d’Eva González

DIMECRES, 25 DE NOVEMBRE

10:00h – 13:00h

Emprendre i vendre, a càrrec d’Andreu Pérez

DIJOUS, 26 DE NOVEMBRE

10.00h – 13:00h

Sobreviure en temps de crisi, a càrrec d’Isabel Sánchez

DIVENDRES, 27 DE NOVEMBRE

10:00h – 12:00h

Com saber què dir quan estàs davant del client, a càrrec de Xomin Mateos

Segona edició: Ja ets autònom / a i ara què…?

INSCRIPCIONS

obertes fins al 18 de novembre

Ara que ja sou autònoms/es, us poden sorgir certs dubtes pel que fa a tot allò relacionat amb la vostra empresa.
En primer lloc pot semblar complicat, no us amoïneu, us ho posem fàcil.

El Servei d’Emprenedoria del Consell Comarcal ha organitzat una formació específica per tal d’acompanyar-vos i orientar-vos en aquesta nova etapa.

Aqauesta formació és exclusiva per a persones joves inscrites al programa GARANTIA JUVENIL

CONTINGUTS:

  • Introducció al pla d’empresa
  • Criteris de custòdia de documentació
  • Com realitzar la facturació: Requisits mínims d’acord al RD 1619/2012
  • Llibre d’Ingressos i Despeses i Llibre de béns d’Inversió
  • Com fer el registre de factures emeses i factures rebudes
  • Els Impostos: Models: IRPF i IVA
  • La importància de la Marca: Com registrar la meva Marca

El viatge emocional de la incertesa. Gestionant el canvi

INSCRIPCIONS

obertes fins al 6 de novembre

El camí de l’emprenedoria ja és de per si tota una aventura plena d’il·lusions i expectatives, però també de moments d’inseguretat, dubtes i pors.

No podem controlar què ens portarà el futur, però sí que podem aprendre a acceptar els canvis d’una manera serena que ens permeti seguir caminant.

En aquest taller aprendrem a entendre i gestionar les emocions eficaçment per continuar endavant

CONTINGUTS:

  • Entendre i ser conscient de com podem actuar davant la incertesa del moment present.
  • Desenvolupar una mirada que permeti desplegar les nostres capacitats per fer front a les circumstàncies.
  • Aprendre a observar els moviments emocionals. Entendre’ls i gestionar-los per prendre bones decisions.
  • Adquirir eines i recursos per mantenir una actitud activa en tot moment.

PROGRAMA:

Sessió 1: Paisatge interior de la incertesa.

 Sessió 2: Creant actituds, pensaments i accions.

Sessió 3: Gestionant el canvi: Objectiu, intenció i motivació.

Sessió 4: Caminant cap al reconeixement, innovant i confiant.

Microinfluencers. Com col·laborar amb èxit amb influents per a tot tipus d’empreses

INSCRIPCIONS

obertes fins al 2 de novembre

La figura del prescriptor ha existit sempre. Aquelles persones que, pel seu prestigi o credibilitat professional, tenen la capacitat de bellugar l’audiència cap a una determinada marca. Aquesta figura, amb l’expansió de les xarxes socials, ha evolucionat cap a l’anomenat “microinfluencer”.

El i la “microinfluencer” és una persona amb capacitat d’arribar a una comunitat a través de diferents plataformes. Una “cara familiar” que genera confiança a l’audiència.

Això ha fet que les marques utilitzin més el marketing d’influencers. Ara bé, què cal tenir en compte una empresa a l’hora de treballar amb influencers? Us ho expliquem en aquest curs.

CONTINGUTS:

  • Què és i què no és un influencer: Tipus d’influencers.
  • L’escolta activa per a detecció d’influencers.
  • Definició estratègica d’una campanya d’influencers.
  • Selecció d’influencers i contacte: on, com, per i perquè.
  • Control i calendarització de la campanya d’influència.
  •  Monitorització de la campanya d’influència, què mesurar i com mesurar l’èxit.
  • “Best practices” per no equivocar-se.
  • “Case studies” èxits i fracassos treballant amb influencers.

Comunicació 2.0 i xarxes socials

Formació adreçada a entitats del Maresme

El dimarts 10 i el dijous 12 de novembre es durà a terme, en sessió telemàtica, un taller adreçat a entitats en el qual es donaran les claus per a entendre el funcionament de la comunicació 2.0 a través de les xarxes socials.

El taller és gratuït, però cal inscripció.

Places limitades.

MÉS INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS

Ja ets autònom / a i ara què…?

INSCRIPCIONS

obertes fins al 2 de novembre

Ara que ja sou autònoms/es, us poden sorgir certs dubtes pel que fa a tot allò relacionat amb la vostra empresa.
En primer lloc pot semblar complicat, no us amoïneu, us ho posem fàcil.

El Servei d’Emprenedoria del Consell Comarcal ha organitzat una formació específica per tal d’acompanyar-vos i orientar-vos en aquesta nova etapa.

Aqauesta formació és exclusiva per a persones joves inscrites al programa GARANTIA JUVENIL

CONTINGUTS:

  • Introducció al pla d’empresa
  • Criteris de custòdia de documentació
  • Com realitzar la facturació: Requisits mínims d’acord al RD 1619/2012
  • Llibre d’Ingressos i Despeses i Llibre de béns d’Inversió
  • Com fer el registre de factures emeses i factures rebudes
  • Els Impostos: Models: IRPF i IVA
  • La importància de la Marca: Com registrar la meva Marca

Youtube i video màrqueting per a negocis

INSCRIPCIONS

obertes fins al 16 d’octubre

Sempre s’ha dit que una imatge val més que mil paraules, ara podríem afegir-hi que una imatge en moviment, una història explicada amb originalitat en un canal adequat, com pot ser Youtube, pot ser la clau d’èxit d’un producte o un negoci.

El curs programat pel servei d’Emprenedoria del Consell Comarcal del Maresme ensenyarà com el canal de youtube pot ser una eina clau per al nostre negoci.

CONTINGUTS:

Sessió 1:

Experiències inspiradores d’èxit a Youtube a la pime i a emprenedors. Dispositius que ens poden ajudar a realitzar videos de millor qualitat i editar-los amb ordinador i amb els nostres smartphones.

  • El teu negoci a Youtube
  • Exemples inspiradors
  • Fes un Review
  • Treballant la teva marca personal
  • Creativitat
  • Comunicació i Video Màrqueting
  • Quines app utilitzar quan gravem amb el nostre smartphone
  • edició de vídeo amb ordinador i smartphone

Sessió 2:

Com configurar el canal de Youtube i com pujar vídeos

  • Eines de codi obert per a la conversió de format dels nostres vídeos
  • Youtube: Creator Studio / Youtube Studio
  • Panell de control
  • Edició de vídeo i millores
  • Subtítols, anotacions, marques d’aigua…
  • Modificació d’àudio, millores i filtres
  • esdeveniments en directe a través de Youtube: Youtube live

Sessió 3:

Com millorar la difusió dels vídeos pujats a Youtube

  • Subtitulació i reconeixement automàtic de veu
  • Ingressos econòmics amb Adsense
  • SEO i difusió
  • Copyright i legalitat
  • Estadístiques
  • Recursos gratuïts, musica, vídeo i sons

Product discovery, valida la teva idea

INSCRIPCIONS

obertes fins al 2 d’octubre

Aquesta formació presenta una metodologia que introdueix un enfocament diferent per a la creació i llançament de nous productes, sigui dins d’una empresa o en un projecte emprenedor.

Es tracta d’aprendre a validar per poder donar una solució adequada a les necessitats reals de les persones usuàries aportant més focus i qualitat al projecte i una reducció important de temps i diners.

Aquesta metodologia permet estructurar i centrar l’objectiu eliminant característiques supèrflues o inncecessàries.

El curs també ensenyarà a utilitzar eines i dinàmiques creatives per crear propostes innovadores i disruptives.

CONTINGUTS:

  • Els motius del Product discovery
  • les etapes del projecte
  • La potència del producte/servei
  • El patró d’èxit 40-40-20
  • Les fases de la decisió. Les raons racionals i les raons emocionals
  • La descoberta – Empatitzar amb el problema i la persona usuària