La temporada turística al Maresme ha estat òptima superant-se amb escreix les pernoctacions d’anys anteriors

 
El Maresme continua creixent com a destí turístic. Això és el que es desprén de les dades de pernoctacions dels mesos de juliol i agost  que han fet públiques el president del Consell Comarcal, Miquel Àngel Martínez i Camarasa, i el president del Consorci de Turisme, Jaume Borrell. Martínez ha assegurat que el turisme al Maresme “representa aproximadament el 51% dels ingressos per taxa turística de la marca Costa Barcelona. Això significa que la nostra comarca, sense incloure la ciutat de Barcelona, és la més potent del conjunt de la província“.

El Maresme està tancant la temporada turística alta amb uns resultats força satisfactoris. Durant el mes de juliol va registrar una ocupació hotelera del 87%, 2 punts per sobre de la del mateix període de 2012, i el mes d’agost va ser del 94,5% (4 punts més que l’any passat). En el cas dels càmpings, al juny van tenir una ocupació 12 punts superior a la de 2012; al juliol 4,5 punts per sobre i a l’agost 2,4.

Amb aquestes dades a la mà, el president del Consell Comarcal ha manifestat que “estem en disposició de dir que aquesta temporada presenta les millors dades dels darrers 3 anys, tornant a xifres similars a les d’abans de la crisi“.

Per nacionalitats, els nostres visitants majoritàriament han estat russos, alemanys, espanyols, britànics i francesos, assolint els russos increments d’entre un 20 i un 25% en determinades poblacions de la comarca.

Aquestes dades s’han presentat a la roda de premsa de valoració dels 2 anys de mandat de l’actual Consorci de Promoció Turística. El seu president ha expressat la satisfacció per la línia de treball que s’ha establert amb els 30 municipis de la comarca i ha destacat el posicionament del Maresme com a “comarca capdavantera en turisme gastronòmic en mercats de proximitat

Borrell també ha explicat que el Consorci en aquest mandat segueix 5 criteris d’actuació:

  • No renunciar al sol i platja. El front litoral com a element diferenciador
  • Treballar per un turisme cultural, de qualitat i sostenible
  • Donar recolzament especialment a les poblacions petites ia les de l’interior per millorar el seu posicionament turístic i la seva promoció. Turisme de natura.
  • Fomentar la visibilitat de la comarca dins de la marca Costa Barcelona
  • Identificar i senyalitzar de forma homogènia els valors turístics de les poblacions

I això ha donat com a fruit un gran increment de la participació de poblacions, restaurants i productors en les diferents jornades gastronòmiques que es realitzen al llarg de l’any; la senyalització dels senders i camins del Maresme; la senyalització turística de l’Eix de la Vallalta per fomentar el turisme de natura i actiu; el foment de la qualitat de les empreses a través del SICTED; l’edició de nous fullets informatius i la reedició de publicacions anteriors; la col·laboració amb el Consorci de la DO Alella per fomentar l’enoturisme i l’enogastronomia; el foment del turisme cultural (modernisme, cultura iberoromana, museus…etc); la participació activa en fires comarcals, nacionals, estatals i internacionals; la col·laboració amb Diputació de Barcelona en l’organització i gestió de viatges de familiarització per touroperadors i mitjans de comunicació especialitzats; l’organització de workshops per empreses del territori; el recolzament per a la creació de producte turístic a entitats i empreses i la promoció i publicitat dels atractius turístics del Maresme en mercats de proximitat i de curta distància.