Inici Documents Nota de Premsa

Oberta la convocatòria 2022 de les subvencions per al pagament del lloguer

Les persones de 36 anys o més poden tramitar les sol·licituds des del 28 de juny al 15 de juliol

Els ajuts per al pagament del lloguer o preu de cessió d’habitatge o habitació per l’any 2022 ja estan actius, d’acord amb la RESOLUCIÓ DSO/1967/2022, de 21 de juny, per la qual se n’obre la convocatòria per a la concessió, en règim de concurrència pública competitiva.

Poden demanar la subvenció les persones físiques, de 36 anys o més, titulars d’un contracte de lloguer o de cessió d’ús de l’habitatge o habitació, sempre que sigui el seu domicili habitual i permanent, en el territori de Catalunya.

El termini per presentar les sol·licituds s’inicia el dia 28 de juny de 2022 i finalitza el dia 15 de juliol de 2022, inclòs.

Com a novetat d’enguany, l’ajut també es pot demanar pel lloguer d’una habitació quan el preu no superi els 450€/mes. A banda, l’import màxim del lloguer mensual de l’habitatge o preu de cessió al Maresme passa de 800 €/mes de l’any 2021 a 900 €/mes per al 2022.

Les sol·licituds es poden presentar:

1. Per internet: https://habitatge.gencat.cat/ajutlloguer o mitjançant la instància genèrica del portal de tràmits del Consell Comarcal del Maresme https://www.seu-e.cat/ca/web/ccmaresme/tramits-i-gestions.

2. De forma presencial, a l’Oficina d’Habitatge del Maresme, de 9:00h a 14:00h sense cita prèvia.

El Conseller delegat de Serveis a les Persones, Marc Bosch de Doria, posa èmfasi en l’increment del topall del preu de lloguer fins a 900 €/més, “perquè amplia les possibilitats d’accés a l’ajut de les famílies del Maresme”. Així mateix, recomana que les sol·licituds es presentin per internet, amb “l’objectiu d’agilitzar-ne la tramitació, en una convocatòria que enguany només estarà activa durant tres setmanes”.

Presentació d’obres a la segona edició del concurs “Relats curts per la Diversitat Sexual i de Gènere”

PARTICIPA!

Dades de l'autor/a

Dades de l'obra

Click or drag a file to this area to upload.

AVÍS LEGAL

Abans d'enviar aquest formulari, llegiu la nostra POLITICA DE PRIVACITAT

El Consell Comarcal promou un concurs de relats breus per celebrar Sant Jordi des del confinament

 

El Consell Comarcal del Maresme amplia la Mostra Literària del Maresme amb un nou concurs literari de relats curts que girin a l’entorn de la situació de confinament que estem vivint. Els relats, que han de tenir un màxim de 150 paraules, es poden presentar telemàticament fins el 30 de juny

Tal i com estableixen les bases del nou concurs que podeu consultar CLICANT AQUÍ, s’han establert 3 categories: infants fins a 11 anys, adolescents de 12 a 17 anys i més de 18 anys. S’atorgaran 3 premis per categoria, 2 d’ells concedits per un jurat escollit pel Consell Comarcal del Maresme i un tercer per votació popular.

El funcionament és ben senzill. Els i les participants, que poden concursar presentant més d’un relat, han d’enviar les seves obres en AQUESTA PLATAFORMA. Una vegada comprovat que els escrits s’ajusten als requeriments del concurs, es publicaran, amb pseudònim,  en aquest ESPAI WEB per tal de fer-los accesssibles a tothom i a partir del 30 de juny, data de finalització d’aquest concurs extraordinari, s’obrirà un termini de votació telemàtica perquè tothom pugui escollir el seu relat preferit.

Amb aquesta iniciativa, el Consell Comarcal del Maresme vol, a més d’incentivar la creativitat literària en aquest moment tan especial que estem vivint, ajudar el sector del llibre, i en concret a les llibreries de la comarca. És per això que els premis, que consisteixen en un lot de llibres de diferents imports en funció del premi, s’adquiriran en llibreries del Maresme a través del projecte LLIBRERIES OBERTES de la cooperativa SOM i l’agència Mortensen. Seran les persones guanyadores les que escolliran els títols del lot de llibres guanyat i la llibreria on adquirir-lo.

Tanmateix, el Consell Comarcal del Maresme fa una crida a la població a continuar amb la tradició i, malgrat la situació de confinament, continuar comprant llibres per Sant Jordi. Aquest és l’objectiu de la campanya “Regala un llibre per Sant Jordi” impulsada per més de 400 llibreries dels Països Catalans, 22 de les quals són maresmenques. Aquí podeu trobar EL CATÀLEG DE LLIBRES A LA VENDA. És una iniciativa que ajuda a la supervivència de les nostres llibreries ja que, des del primer moment, obtenen el 100% de l’import de la venda.


El nombre de persones afectades per ERTO al Maresme s’eleva a 29.058

 

Fins al 14 d’abril s’havien presentat 4.804 Expedients de Regulació Temporal de l’Ocupació al Maresme afectant 29.058 persones treballadores. El 96% d’aquests expedients (4.616), segons recull l’Observatori de Desenvolupament Local del Consell Comarcal, són per força major i poden atribuir-se a la crisi sanitària de la COVID-19.

 

Prop de 24.000 persones treballadores afectades per ERTO de força major al Maresme

 

Entre el 22 de març i el 7 d’abril s’han registrat 4.244 Expedients de Regulació Temporal de l’Ocupació (ERTO) per força major a la comarca del Maresme que han afectat a 23.843 treballadores i treballadors. Els registres de la comarca, segons l’anàlisi fet per l’Observatori de Desenvolupament Local del Consell Comarcal, representen el 5,4% de la totalitat d’ERTO presentats a Catalunya i el  4,2% de persones afectades.

 

S’habilita el Complex Esportiu del Masnou per acollir 70 persones sense llar

 

El confinament és complicat, però encara ho és més per al col·lectiu de persones sense llar. Es calcula que al Maresme hi ha més d’un centenar de ciutadans i ciutadanes en aquesta situació de vulnerabilitat. El Consell Comarcal, amb la col·laboració dels ajuntaments, d’entitats del tercer sector i de la Diputació de Barcelona, ja porta dies buscant alternatives per facilitar que aquestes persones tinguin un lloc on protegir-se de possibles contagis. El primer recurs es posarà en marxa aquesta setmana. Es tracta del Complex Esportiu del Masnou que s’està adequant per acollir 70 persones sense sostre.

La previsió és que divendres puguin començar a arribar al Complex Esportiu del Masnou les primeres persones que, amb supervisió permanent de professionals, passaran les properes setmanes confinades en aquesta instal·lació. Ja s’està treballant en l’adequació de l’espai. A més de protegir el terra, amb material cedit per l’ajuntament d’Alella, perquè no pateixi desperfectes, s’estan habilitant diferents espais: dormitori amb capacitat per 70 llits, sala d’estar i menjador, espai d’higiene (lavabos i dutxes), magatzem, rober,  espai d’infermeria i una sala de coordinació. Les persones que s’hi allotjaran són derivades pels serveis socials municipals que, coordinadament amb la Diputació i el Consell Comarcal, programaran el trasllat, de forma esglaonada, fins a les instal·lacions del Masnou. El Consell Comarcal assumeix les despeses de l’estança, que inclou el servei d’àpats, bugaderia i vigilància. També contractarà els serveis de la Creu Roja que serà l’entitat que gestionarà el dia a dia mentre duri l’emergència sanitària per coronavirus. A més, s’assegurarà el benestar de les mascotes acollint-les al Centre d’Atenció d’Animals Domèstics de Companyia (CAAD) Maresme o a la gossera del Masnou. Per la seva banda, la Diputació de Barcelona contractarà els serveis de neteja de l’espai. Les instal·lacions del Masnou no cobriran, però, la totalitat de les necessitats del Maresme, es per això que el Consell Comarcal continua buscant recursos per facilitar el confinament de persones sense llar: De moment,  ja ha arribat a un acord amb el Centre d’Investigació i Tractament d’Adiccions (CITA), amb seu a Dosrius, que s’està fent càrrec de persones amb problemàtiques molt concretes. El Consell Comarcal agraeix la implicació dels ajuntaments i, en especial del del Masnou, i entitats que, des del primer moment, estan treballant i col·laborant activament per donar resposta a aquesta situació d’emergència sanitària.

Butlletí d’abril del servei de #mobilitatinternacional jove del Maresme

Tot i que el confinament no ens deixa sortir de casa, sabem que això passarà!!!! Ànims!!!!

Mentrestant per no avorrir-te, et proposem que llegueixis el BUTLLETÍ D’ABRIL del servei, on hi trobaràs informació sobre beques, intercanvis, pràctiques i ofertes de feina per anar a l’estranger!         
Aquest mes destaquem les aventures de l’Anna Alfaro, una jove alellenca que ens explica les seves peripècies i el seu recorregut per Indonèsia, Tailànida, Malaisia, Japó i França. Segur que no et deixa indiferent!!!!
Recorda que el servei no s’atura i estem fent assessories telemàtiques per continuar oferint la màxima informació relacionada amb la mobilitat internacional. Si tens dubtes o et planteges una estada a l’estranger aquest estiu, contacta amb l’assessora a través del mail o del watsup.

 

La potabilitzadora de l’Alt Maresme reestructura torns i confina personal per garantir el normal funcionament

 

L’ETAP de l’Alt Maresme, que abasteix d’aigua potable 11 poblacions de la comarca, ha reestructurat el sistema de treball per assegurar la normal prestació del servei i, a la vegada, minimitzar el risc de contagi de coronavirus de les persones treballadores. Cada setmana queda confinat a les instal·lacions de Palafolls un terç de la plantilla, mentre la resta compleix el confinament al seu domicili.

La mesura, pactada amb el Comitè d’empresa, ha organitzat la plantilla en 3 equips. Cada setmana, un d’ells queda confinat a la planta a on s’han instal·lat caravanes d’ús individual per facilitar el descans i el màxim aïllament del personal al qual també se li garanteixen els àpats amb un servei de càtering. Cada vegada que es realitza un canvi d’equip, les autocaravanes es netegen i desinfecten per minimitzar el risc d’infecció directa o induïda.

Aquesta reorganització laboral estarà vigent mentre duri l’Estat d’alarma decretat davant la pandèmia de la COVID-19. És un sistema que permet mantenir el servei de subministrament d’aigua potable amb les mateixes garanties de qualitat i seguretat que en situacions nomals. Els actuals processos de tractament i els paràmetres de control de l’aigua de consum garanteixen la total qualitat sanitària. 

L’ETAP de l’Alt Maresme, gestionada pel Consell Comarcal del Maresme en concessió a l’empresa SOREA, ha reforçat també els canals no presencial d’atenció amb els següents contactes: 

  •  Telèfon d´incidències 24 h: 900 304 070
  •  Telèfon d´atenció al client: 934 953 540
  •  Telèfon autolectures: 900 816 101
  • Correu electrònic: infosorea@sorea.cat
  • Twitter: @sorea
  • Web: https://sorea.cat/ca/canals-de-contacte


L´ETAP de l´Alt Maresme dona servei a onze poblacions: Palafolls, Malgrat de Mar, Santa Susanna, Pineda de Mar, Calella, Sant Pol de Mar, Arenys de Mar, Arenys de Munt, Canet de Mar, Sant Iscle de Vallalta i Sant Cebrià de Vallalta. En total, més de 125 mil persones que depenen d´aquesta instal·lació per tenir garantit el subministrament d´aigua. 


Donada la situació d’excepcionalitat i el fet que la captació, la potabilització, el transport, la distribució, el clavegueram, la depuració i la regeneració de l’aigua són serveis bàsics i essencials per a la ciutadania, les tasques que es duran a terme només seran indispensables per mantenir la qualitat sanitària de l’aigua i el control operacional. 

Oberta la convocatòria d’ajuts de lloguer per a persones majors de 65 anys que ja havien sol·licitat la subvenció el 2019

 

L’Agència de l’Habitatge de Catalunya ha obert el termini per la presentació de sol·licituds d’ajut al pagament del lloguer de l’habitatge per a persones majors de 65 anys que ja havien fet la sol·licitud el 2019.

Tenint en compte la situació d’emergència sanitària, l’Oficina d’Habitatge del Consell Comarcal del Maresme ha contactat amb totes les persones beneficiàries i ha establert els canals online pertinents per cursar la sol·licitud. Per a consultes, s’ha habilitat el telèfon: 669 45 77 56