Què ofereix la Borsa de lloguer a les persones propietàries de pisos?

La Borsa de lloguer de l’Oficina d’Habitatge del Consell Comarcal del Maresme ofereix a les persones propietàries la tranquil·litat de què deixen el seu habitatge en bones mans. No s’hauran d’ocupar de res i tenen garantit el cobrament del lloguer pactat.

Si teniu qualsevol dubte o necessiteu més informació, podeu contactar amb l’Oficina d’Habitatge enviant un correu electrònic a habitatge@ccmaresme.cat

Què ofereix la Borsa a les persones propietàries?

  • Informació i assessorament gratuït
  • Seguretat i garantia en la tramitació, execució i seguiment del contracte
  • Mediació en cas de conflicte
  • Assegurança Multirisc de l’habitatge (gratuïta per a la persona propietària) durant el període de contracte
  • Seguretat en el cobrament de les mensualitats. En cas d’impagament per part de la persona arrendatària, la Generalitat cobreix fins a un màxim de 6 mesos. És el que s’anomena AVALLOGUER
  • Defensa jurídica que cobreix les despeses d’un procés judicial en el cas d’haver d’arribar-hi

Quins habitatges poden formar part de la Borsa de Lloguer?

  • Habitatges desocupats del mercat lliure, siguin de nova construcció o de segona mà
  • Habitatges que disposin de cèdula d’habitabilitat i de certificat d’eficiència energètica
  • Els immobles poden ser moblats o no, però s’ha de tenir en compte que l’Oficina no es fa responsable del mobiliari
  • El preu de lloguer es pacta tenint en compte que els pisos adscrits a la Borsa de lloguer serà una mica inferior al preu de mercat

Com funciona la Borsa de Lloguer del Consell Comarcal?

  • Si esteu interessats en confiar el vostre pis a la Borsa de lloguer comarcal, envieu la petició en AQUEST FORMULARI
  • L’Oficina d’Habitatge contactarà amb vosaltres per concretar dia i hora per visitar el pis i fer una valoració del preu de lloguer, tenint en compte la seva ubicació i l’estat general de l’habitatge
  • Un cop pactada la renda de lloguer, signareu l’acta d’adscripció a la Borsa, així com l’autorització pel lliurament de les claus per poder iniciar la cerca d’una persona llogatera.

Quina documentació es demana?

  • DNI / NIE o passaport de la persona o persones propietàries
    • Escriptura de l’habitatge
  • Cèdula d’habitabilitat vigent
  • Certificat d’eficiència energètica tramitat per l’ICAEN
    • Últim rebut de l’IBI
    • Últim rebut de la taxa municipal d’escombraries
    • Últimes factures dels subministres (electricitat, aigua i gas)
    • Certificat de la Instal·lació elèctrica (butlletí blau)
    • Últim rebut del servei de manteniment de la caldera o escalfador (garantir el manteniment el primer any de lloguer)