La campanya Destapa’t, mostra qualitat arriba al Maresme

 


El president del Consell Comarcal del Maresme i president del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme, Pere Almera i la directora general de Turisme, Isabel Galobardes han signat un conveni de col·laboració per impulsar la gestió de la qualitat en les petites empreses turístiques i institucions de la comarca a través de la campanya Destapa’t, mostra qualitat que ha posat en marxa el Departament de Comerç, Turisme i Consum de la Generalitat de Catalunya.


Aquesta campanya té com a objectiu fomentar l’implementació de la qualitat en el servei al client dels establiments d’allotjament i restauració, i especialment en aquelles empreses petites que, per les seves dimensions, tenen més complicat accedir a la informació i l’assessorament necessari per avançar en el procès de millora de la qualitat. Es tracta d’un projecte de formació teòric i pràctic que oferirà a les empreses i institucions una metodologia bàsica que permeti avaluar i analitzar els avantatges i inconvenients d’implementar sistemes de qualitat. A més, tant el sector públic com el privat, tindran la possibilitat de realitzar la diagnosi de la seva activitat concreta a partir de l’elaboració d’un projecte de gestió de la qualitat. Les sessions formatives encara no tenen una data concreta, però es duran a terme entre els mesos de maig i juliol i es concentraran en dues jornades. El sector turístic de la comarca del Maresme, conscient de la necessitat de presentar una oferta amb valor afegit, ja ha anat avançant en la implementació de sistemes de qualitat. Així, per exemple, l’any passat la platja Garbí de Calella va obtenir la Q de qualitat, també disposen d’aquest distintiu diversos establiments hotelers de la comarca i un bon nombre de càmpings maresmencs estan adherits al Pla de Millora de la Imatge dels Càmpings que té com a finalitat certificar la correcta aplicació de la normativa vigent i millorar la seguretat, higiene, imatge i bon ús de les unitats d’acampada.