Inici Documents Formacio emprenedoria

Càpsules formatives per superar la crisi de la COVID-19 a la Setmana de l’Emprenedoria al Maresme

La XXI Setmana de l’Emprenedoria al Maresme, que se celebrarà del 23 al 27 de novembre, oferirà a les persones emprenedores tot un seguit d’eines per ajudar-les a afrontar aquests moments de crisi, de nous plantejaments de negoci i de noves formes de contactar amb el mercat.

En aquesta línia, el programa de càpsules s’ha formulat responent explícitament a les demandes expressades per les persones que regenten un negoci. Pivoten entre el màrqueting on line, les finances i la relació amb el/la client.

Totes aquestes càpsules són gratuïtes i s’impartiran en format on line. Cal, però inscripció prèvia en AQUEST FORMULARI

PROGRAMA:

DILLUNS, 23 DE NOVEMBRE

9:30h – 12:00h

Finances en temps de crisi, a càrrec de Renata Moitihno

12:00h – 14:00h

Instagram, capta i consolida clients a la xarxa social de moda, a càrrec de Georgina Dalmau

DIMARTS, 24 DE NOVEMBRE

10:00h – 12:00h

Pla de tressoreria post COVID-19 per aconseguir finançament, a càrrec d’Eva González

DIMECRES, 25 DE NOVEMBRE

10:00h – 13:00h

Emprendre i vendre, a càrrec d’Andreu Pérez

DIJOUS, 26 DE NOVEMBRE

10.00h – 13:00h

Sobreviure en temps de crisi, a càrrec d’Isabel Sánchez

DIVENDRES, 27 DE NOVEMBRE

10:00h – 12:00h

Com saber què dir quan estàs davant del client, a càrrec de Xomin Mateos

Segona edició: Ja ets autònom / a i ara què…?

INSCRIPCIONS

obertes fins al 18 de novembre

Ara que ja sou autònoms/es, us poden sorgir certs dubtes pel que fa a tot allò relacionat amb la vostra empresa.
En primer lloc pot semblar complicat, no us amoïneu, us ho posem fàcil.

El Servei d’Emprenedoria del Consell Comarcal ha organitzat una formació específica per tal d’acompanyar-vos i orientar-vos en aquesta nova etapa.

Aqauesta formació és exclusiva per a persones joves inscrites al programa GARANTIA JUVENIL

CONTINGUTS:

  • Introducció al pla d’empresa
  • Criteris de custòdia de documentació
  • Com realitzar la facturació: Requisits mínims d’acord al RD 1619/2012
  • Llibre d’Ingressos i Despeses i Llibre de béns d’Inversió
  • Com fer el registre de factures emeses i factures rebudes
  • Els Impostos: Models: IRPF i IVA
  • La importància de la Marca: Com registrar la meva Marca

El viatge emocional de la incertesa. Gestionant el canvi

INSCRIPCIONS

obertes fins al 6 de novembre

El camí de l’emprenedoria ja és de per si tota una aventura plena d’il·lusions i expectatives, però també de moments d’inseguretat, dubtes i pors.

No podem controlar què ens portarà el futur, però sí que podem aprendre a acceptar els canvis d’una manera serena que ens permeti seguir caminant.

En aquest taller aprendrem a entendre i gestionar les emocions eficaçment per continuar endavant

CONTINGUTS:

  • Entendre i ser conscient de com podem actuar davant la incertesa del moment present.
  • Desenvolupar una mirada que permeti desplegar les nostres capacitats per fer front a les circumstàncies.
  • Aprendre a observar els moviments emocionals. Entendre’ls i gestionar-los per prendre bones decisions.
  • Adquirir eines i recursos per mantenir una actitud activa en tot moment.

PROGRAMA:

Sessió 1: Paisatge interior de la incertesa.

 Sessió 2: Creant actituds, pensaments i accions.

Sessió 3: Gestionant el canvi: Objectiu, intenció i motivació.

Sessió 4: Caminant cap al reconeixement, innovant i confiant.

Microinfluencers. Com col·laborar amb èxit amb influents per a tot tipus d’empreses

INSCRIPCIONS

obertes fins al 2 de novembre

La figura del prescriptor ha existit sempre. Aquelles persones que, pel seu prestigi o credibilitat professional, tenen la capacitat de bellugar l’audiència cap a una determinada marca. Aquesta figura, amb l’expansió de les xarxes socials, ha evolucionat cap a l’anomenat “microinfluencer”.

El i la “microinfluencer” és una persona amb capacitat d’arribar a una comunitat a través de diferents plataformes. Una “cara familiar” que genera confiança a l’audiència.

Això ha fet que les marques utilitzin més el marketing d’influencers. Ara bé, què cal tenir en compte una empresa a l’hora de treballar amb influencers? Us ho expliquem en aquest curs.

CONTINGUTS:

  • Què és i què no és un influencer: Tipus d’influencers.
  • L’escolta activa per a detecció d’influencers.
  • Definició estratègica d’una campanya d’influencers.
  • Selecció d’influencers i contacte: on, com, per i perquè.
  • Control i calendarització de la campanya d’influència.
  •  Monitorització de la campanya d’influència, què mesurar i com mesurar l’èxit.
  • “Best practices” per no equivocar-se.
  • “Case studies” èxits i fracassos treballant amb influencers.

Ja ets autònom / a i ara què…?

INSCRIPCIONS

obertes fins al 2 de novembre

Ara que ja sou autònoms/es, us poden sorgir certs dubtes pel que fa a tot allò relacionat amb la vostra empresa.
En primer lloc pot semblar complicat, no us amoïneu, us ho posem fàcil.

El Servei d’Emprenedoria del Consell Comarcal ha organitzat una formació específica per tal d’acompanyar-vos i orientar-vos en aquesta nova etapa.

Aqauesta formació és exclusiva per a persones joves inscrites al programa GARANTIA JUVENIL

CONTINGUTS:

  • Introducció al pla d’empresa
  • Criteris de custòdia de documentació
  • Com realitzar la facturació: Requisits mínims d’acord al RD 1619/2012
  • Llibre d’Ingressos i Despeses i Llibre de béns d’Inversió
  • Com fer el registre de factures emeses i factures rebudes
  • Els Impostos: Models: IRPF i IVA
  • La importància de la Marca: Com registrar la meva Marca

Youtube i video màrqueting per a negocis

INSCRIPCIONS

obertes fins al 16 d’octubre

Sempre s’ha dit que una imatge val més que mil paraules, ara podríem afegir-hi que una imatge en moviment, una història explicada amb originalitat en un canal adequat, com pot ser Youtube, pot ser la clau d’èxit d’un producte o un negoci.

El curs programat pel servei d’Emprenedoria del Consell Comarcal del Maresme ensenyarà com el canal de youtube pot ser una eina clau per al nostre negoci.

CONTINGUTS:

Sessió 1:

Experiències inspiradores d’èxit a Youtube a la pime i a emprenedors. Dispositius que ens poden ajudar a realitzar videos de millor qualitat i editar-los amb ordinador i amb els nostres smartphones.

  • El teu negoci a Youtube
  • Exemples inspiradors
  • Fes un Review
  • Treballant la teva marca personal
  • Creativitat
  • Comunicació i Video Màrqueting
  • Quines app utilitzar quan gravem amb el nostre smartphone
  • edició de vídeo amb ordinador i smartphone

Sessió 2:

Com configurar el canal de Youtube i com pujar vídeos

  • Eines de codi obert per a la conversió de format dels nostres vídeos
  • Youtube: Creator Studio / Youtube Studio
  • Panell de control
  • Edició de vídeo i millores
  • Subtítols, anotacions, marques d’aigua…
  • Modificació d’àudio, millores i filtres
  • esdeveniments en directe a través de Youtube: Youtube live

Sessió 3:

Com millorar la difusió dels vídeos pujats a Youtube

  • Subtitulació i reconeixement automàtic de veu
  • Ingressos econòmics amb Adsense
  • SEO i difusió
  • Copyright i legalitat
  • Estadístiques
  • Recursos gratuïts, musica, vídeo i sons

Product discovery, valida la teva idea

INSCRIPCIONS

obertes fins al 2 d’octubre

Aquesta formació presenta una metodologia que introdueix un enfocament diferent per a la creació i llançament de nous productes, sigui dins d’una empresa o en un projecte emprenedor.

Es tracta d’aprendre a validar per poder donar una solució adequada a les necessitats reals de les persones usuàries aportant més focus i qualitat al projecte i una reducció important de temps i diners.

Aquesta metodologia permet estructurar i centrar l’objectiu eliminant característiques supèrflues o inncecessàries.

El curs també ensenyarà a utilitzar eines i dinàmiques creatives per crear propostes innovadores i disruptives.

CONTINGUTS:

  • Els motius del Product discovery
  • les etapes del projecte
  • La potència del producte/servei
  • El patró d’èxit 40-40-20
  • Les fases de la decisió. Les raons racionals i les raons emocionals
  • La descoberta – Empatitzar amb el problema i la persona usuària

Com fer atractiu el teu producte o servei

INSCRIPCIONS

obertes fins al 9 d’octubre

A l’entorn del producte giren molts elements que el fan destacar o no respecte als seus competidors.

El servei d’Emprenedoria del Consell Comarcal del Maresme ha organitzat aquest curs, gratuït per a les persones participants, en el qual s’ensenyarà a construir productes i/o serveis amb una identitat pròpia que els permeti destacar i diferenciar nítidament dels altres.

CONTINGUTS:

  • Diferències entre marca i servei o producte
  • Definir nivells de servei o producte: nivell de benefici bàsic, nivell de servei genèric, nivell de servei suposat, nivell de servei augmentat, nivell de servei potencial
  • Definir i argumentar posicionament de producte/servei: activitat principal, diferencials dins el rang del sector, rellevància del seu diferencial, notorietat de marca…

Cinc estratègies i quatre tècniques infal·libles per fidelitzar clients

INSCRIPCIONS

obertes fins al 25 de setembre

Qui té un negoci sap el que costa guanyar clients i que aquests es mantinguin fidels a la marca o a l’empresa. Tot i això, és més fàcil i barat aconseguir que un client repeteixi compra que un nou client doni el pas de comprar. A més, les estadístique ens indiquen que la persona consumidora que realitza una segona compra gasta tres vegades més i fins a cinc vegades més si realitza una tercera compra.

Aquesta informació ja indica la importància que té per a un negoci saber fidelitzar la clientela. És per això que el servei d’Emprenedoria del Consell Comarcal del Maresme vol ajudar a les persones emprenedores que regenten un petit negoci a aconseguir una cartera de clients fidels que, a més, puguin convertir-se en prescriptors i recomanin la marca/servei/empresa a tota la seva xarxa de contactes.

Aquest és l’objectiu del curs gratuït que s’ha programat, en format online, per als dies 29 i 30 de setembre i 1 d’octubre.

CONTINGUTS:

Estratègia i fidelitat

  • Conèixer quines són les 5 millors estratègies de fidelitat
  • Entendre que la fidelització de clients és una forma d’assegurar-nos les vendes
  • Atenció personalitzada i construcció d’una relació duradora (conèixer i personalitzar l’atenció al client, servei postvenda, manteniment, garanties, upp-selling)
  • Experiències d’usuaris a un nivell superior: petits detalls que marquen la diferència
  • Mantenir una coherència de marca: compartir el missatge
  • Comunicació amb el client: interactuar amb el client per saber què vol i què pensa
  • Diferenciació: Què podem oferir que ens faci únics.

Tècniques de fidelització

  • Les quatre tècniques de fidelització per excel·lència i exemples creatius d’empreses amb èxit
  • Programes de fidelització i descomptes: tipus i característiques
  • Vendes Vips: venda privada i exclusiva
  • Factors sorpresa: invitacions, detalls i accions especials
  • Canals de comunicació àgils. Pros i contres dels diferents suports: e-mail màrqueting, sms, xarxes socials…. etc.

Potencia el teu negoci a Internet i a les xarxes socials.

Us heu preguntat mai la importància de tenir presència a Internet i a les xarxes socials quan ets un petit negoci local i els recursos econòmics i el temps no et sobren?


La Crisi del Covid-19 ens obliga a reinventar els nostres negocis i a fer-los visibles a través de les xarxes socials. Tots els negocis que vulguin créixer haurien de desenvolupar la seva presència online. En aquest curs aprendreu les eines necessàries per a potenciar el vostre negoci en el món digital i com treure-li el màxim profit.

dates

25, 26, 27 i 28 de maig de 2020

lloc

Online

horari

de 16:00h a 18:00h

preu

16 euros

durada

8 hores