El Consell Comarcal crea el servei de gestió de compres per aconseguir preus competitius en l’adquisició de material per part dels ajuntaments del Maresme

 


Els ajuntaments del Maresme són molt diversos entre si, però comparteixen preocupacions similars i una d’elles és aconseguir preus competitius en l’adquisició d’aquell material indispensable per al seu funcionament ordinari: material d’oficina, informàtica, telecomunicacions…etc. Per tal de donar resposta a aquesta necessitat de les administracions del Maresme, el Consell Comarcal ha creat el Servei de Compres Agregades.


El Servei de Compres Agregades es basa en les lleis de l’economia d’escala. És a dir, a major volum de compra, preu per unitat més baix. Amb aquesta filosofia, el Consell Comarcal ha fet un estudi de les necessitats ordinàries de material de cada un dels ajuntaments del Maresme i de la despesa econòmica que els hi representa. A partir d’aquí, i en base a aquells materials que són més comuns als ajuntaments, s’ha iniciat un procés de compra agregada de totes aquelles administracions maresmenques que s’hi han adherit. El primer projecte ha estat el del subministrament de paper. El Consell Comarcal, 18 ajuntaments i 4 organismes autònoms han fet la petició conjunta de compra per un total de 57.422,86 euros. El métode triat per escollir les empreses subministradores va ser la subhasta on-line que es va fer ahir, coincidint amb el Consell d’Alcaldes. Per al subministrament del paper blanc DIN-A4 van concòrrer 6 empreses. El preu de sortida del paquet de 500 fulls (Iva inclòs) era de 2,31 euros i va ser adjudicat per 2,17 euros; Pel que fa al paper blanc DIN-A3, el preu de sortida era de 4,50 euros i va ser adjudicat per 4,47 euros. Hi van participar 3 empreses; I, finalment per al paper reciclat van presentar ofertes 5 empreses. El preu de sortida era de 2,39 euros i va ser adjudicat per 2,25 euros. Tot plegat, es calcula que en la compra de paper l’estalvi mitjà de cada administració serà d’entre un 20 i un 25%. Les administracions que van optar per acollir-se a la compra agregada de paper van ser: el CCM, els ajuntaments de: Arenys de Munt, Arenys de Mar, Cabrils, Cabrera de Mar, Caldes d’Estrac, Calella, El Masnou, Mataró, Montgat, Premià de Dalt, Premià de Mar, Sant Iscle de Vallalta, Santa Susanna, Sant Vicenç de Montalt, Tiana, Teià, Vilassar de Dalt i Vilassar de Mar; Així com els organismes autònoms: Escola Universitària Politècnica Mataró, Institut Municipal d’Educació de Mataró, Patronat Municipal d’Esports Mataró i Institut Municipal de Promoció Econòmica Mataró. A banda de la compra agregada de paper, el Consell Comarcal està treballant també en la contractació conjunta dels serveis de telecomunicacions de 27 ajuntaments de la comarca i del propi Consell Comarcal. Un paquet que preveu un estalvi de 539.000 euros en dos anys.