EnXarxa Maresme desperta l’interès de les empreses i emprenedors de la comarca

 

El projecte EnXarxa Maresme que, sota la coordinació del Consell Comarcal, unifica les polítiques i els serveis de suport a l’empresa i l’emprenedoria de la comarca es va presentar ahir davant més d’un centenar d’empresaris i empresàries. Tant els representants de les administracions com el sector empresarial van aplaudir la iniciativa tota vegada que, com va concloure el president del Consell Comarcal Miquel Àngel Martínez i Camarasa “compartim l’objectiu d’enfortir qualitativament i quantitativament l’economia del nostre territori.  EnXarxa Maresme sumarà esforços per assolir l’objectiu”.

L’acte, que es va fer a Can Jonc d’Alella, va començar amb la benvinguda del president del Consell Comarcal i de l’alcalde d’Alella, Andreu Francisco. La consellera de Promoció Econòmica, Alícia Rodríguez, va explicar els àmbits d’actuació d’EnXarxa i els avantatges de treballar conjuntament els 30 municipis i el Consell Comarcal. A més, va detallar els recursos que l´administració local ha preparat per donar servei a les empreses i els emprenedors en àmbits com la formació, la borsa de treball o l’accés a programes d’administracions superiors. Rodríguez va remarcar que “les empreses han de saber que poden comptar amb l´administració més propera: els ajuntaments”. En aquest sentit, 2 empreses de Mataró i Calella van explicar la seva experiència.

L´advocat Eduard Vergès, del bufet Sainz i Haro Advocats, va relatar la seva experiència d´èxit en la contractació des de la borsa de l´ajuntament de Mataró i Ingrid de la Torre, d´Ecovianda, va aportar el seu testimoni a partir de l’assessorament valuós que va rebre dels tècnics de promoció econòmica de l´ajuntament de Calella.

La jornada de presentació d’EnXarxa Maresme es va estructurar en 3 taules temàtiques: la col·laboració públic-privada, l’empresa digital i la internacionalització de les empreses.

Sobre els beneficis de la col·laboració públic-privada va parlar el doctor en economia Gonzalo Bernardos qui va subratllar el paper fonamental del personal tècnic de promoció econòmica en l´assessorament objectiu i de qualitat a les empreses i els emprenedors.

La transformació digital com a eina d’estratègia de l’empresa va comptar amb la ponència d´Albert Cortada, president de GENTIC, associació que agrupa 61 empreses de noves tecnologies. Cortada va destacar que la digitalització empresarial és una decisió estratègica que ha de prendre l’empresa.

Sobre la internacionalització com a estratègia de creixement i competitivitat va participar Jaume Almirall (Cambra de Comerç de Barcelona) qui va remarcar que “l’empresa que no s’internacionalitza té els dies comptats”, això sí, per no fracassar cal començar l’expansió comercial en el moment que l’empresa estigui preparada per obrir-se a nous mercats. En aquest sentit, Gabriel Espelleta, de l´empresa Radi (Premià de Mar) va explicar la seva experiència en l´expansió internacional de la seva companyia.

El Consell Comarcal i els 30 ajuntaments de la comarca que impulsen EnXarxa formen part de la Xarxa d’interacció empresarial que treballa en la recerca d´oportunitats econòmiques del Maresme. Es un projecte que compta amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i el suport de les patronals Fagem i Pimec i dels sindicats Comissions Obreres i UGT.