L’Oficina comarcal d’informació al consumidor atén 1.548 sol·licituds en el seu primer any de funcionament

Els veïns de Malgrat de Mar són els que més utilitzen el servei de l’OCIC

L’Oficina comarcal d’informació al consumidor (OCIC) celebra el seu primer any de funcionament amb un important balanç de feina feta. Promoguda pel Consell Comarcal amb el suport de l’Agència Catalana de Consum, l’OCIC va entrar en funcionament el 9 de febrer d 2010. En el seu primer any de servei ha atès un total de 1.548 consultes, peticions d’informació i reclamacions de consumidors.


L’Oficina comarcal d’informació al consumidor (OCIC) ubicada a la seu del Consell Comarcal del Maresme es va estrenar amb l’allau de queixes i reclamacions dels afectats pels talls de subministrament elèctric provocats per la nevada del mes de març de 2010. En total es van tramitar 481 reclamacions. Els veïns de Tordera amb 172 reclamacions i els de Sant Cebrià de Vallalta amb 130 van ser el col·lectiu que més va utilitzar el servei de l’OCIC per fer arribar a la companyia elèctrica les seves reclamacions pels danys i perjudicis que els hi va provar el tall de corrent.

Deixant de banda aquest afer puntual, l’OCIC ha atès les peticions de 1.067 consumidors i els temes estrella han estat per ordre: la telefonia mòbil, la garantia, la devolució de productes i la llum. Justament per reforçar la informació dels consumidors respecte als seus drets en els principals temes que ocasionen consultes i queixes, l’OCIC va editar el fulletó: INFOCONSUM: gas, telefonia mòbil i llum que es va distribuir pels ajuntaments del Maresme i que també es pot consultar on-line, clicant aquí.

Els usuaris per municipis
Dels 30 municipis de la comarca, només disposen d’oficina d’informació al consumidor 10: Calella, Canet de Mar, Mataró, Montgat, Pineda de Mar, Premià de Dalt, Premià de Mar, El Masnou, Tordera i Vilassar de Mar. L’OCIC va nèixer amb l’objectiu principal d’atendre les peticions i consultes dels ciutadans que resideixen en els 20 municipis restants que no disposen d’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC). Tot i això, l’Oficina comarcal atén les demandes de ciutadans de qualsevol municipi.

Per facilitar l’accés dels usuaris, l’OCIC ha establert diferents vies d’accés: la presencial en horari d’oficina (de dilluns a divendres de 9h a 14h), la telefònica en el mateix horari i la consulta a través del web www.ccmaresme.cat/consum.

Durant el primer any de servei, sense comptabilitzar l’excepcionalitat de les reclamacions per tall de subministrament elèctric a conseqüència de les nevades, els veïns de Malgrat de Mar van ser els que més van utilitzar el servei de l’OCIC (132 usuaris), seguit d’Arenys de Mar (82) i de Calella (70). També superen en 50 el nombre d’usuaris: Argentona(64), Sant Cebrià de Vallalata (63), Vilassar de Dalt (59), Mataró (57) i Dosrius (52).

Al següent quadre es pot veure l’activitat de l’OCIC per mesos: