Les conductes i el saber estar

Objectius:

Promoure actituds de respecte i tolerància cap les diferències.

Reconèixer i analitzar els valors del seu entorn.

Continguts:

La conducta positiva i negativa.

El saber estar.

La relació amb els altres.


Metodologia:

Explicar què entenem per conducta i saber estar i en què es diferencia una conducta positiva d’una negativa.

Demanar als alumnes que aportin matisos d’aquestes conductes i escriure-ho a la pissarra.

Pregunta oberta: “Com afecten a la vostra conducta els valors dels vostres amics o coneguts?”

Dinàmica i observació de les dues conductes (positiva i negativa), treballant en grups (una d’aquestes dues opcions):

  • Exemples de conductes positives que es poden donar o fer un dia que sortim fora de l’espai compartit.
  • Exemples de conductes negatives que trobarem fent una ruta per l’espai on estan (institut, passadissos, lavabos, biblioteca, aules, etc.).

Posar en comú les respostes i comentar-les.

Durada: 1 hora

Requisits:

  • Aula amb espai per fer les activitats.
  • Pissarra.