Inici Documents Documents

Resum de la convocatòria 2022 de subvencions per al pagament del lloguer a persones grans

Requisits


1. Tenir la residència legal a Catalunya
2. Tenir 65 anys o més durant aquest any 2022.
3. Que la unitat de convivència tingui uns ingressos no superiors a 2,83 vegades l’IRSC


4. No es necessiten ingressos mínims.
5. Ser titular d’un contracte de lloguer de l’habitatge que sigui el seu domicili habitual i permanent. Cal estar-hi empadronat.
6. No pagar un lloguer mensual superior a 800€ a la demarcació de Barcelona i 900€ en cas de discapacitat.
7. Tenir domiciliat el cobrament de la subvenció en una entitat financera.
8. Estar al corrent de pagament de les rendes de en el moment de presentar la sol·licitud
9. Pagar el lloguer de l’habitatge per mitjà de transferència bancària, rebut domiciliat o rebut emès per la persona administradora de la finca, com a mínim a partir del mes següent a la data de presentació de la sol·licitud.
10. No estar sotmès a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions de conformitat amb el que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions,
11. Complir les obligacions tributàries davant l’Estat, la Generalitat i les obligacions amb la Seguretat Social (Es comprovarà d’ofici abans de la proposta de la resolució).


No poden percebre aquesta subvenció


1. Les unitats de convivència (UC) en què la persona titular del contracte d’arrendament o qualsevol altre membre tingui parentiu per vincle de matrimoni, o una altra relació estable anàloga, per consanguinitat, adopció o afinitat fins al segon grau, amb els arrendadors.
2. El criteri anterior també s’aplicarà a la relació entre la persona arrendadora i la persona arrendatària, quan la primera sigui una persona jurídica respecte de qualsevol dels seus socis, sòcies o partícips.
3. Les UC en què la persona titular del contracte, o qualsevol altre membre sigui propietari o usufructuari d’un habitatge situat en el territori espanyol, llevat que no en disposin de l’ús i gaudi per causes alienes a la seva voluntat
4. Les UC quan l’import de la base imposable de l’estalvi que consta a la declaració de l’IRPF de l’any 2020 (casella 460) sigui superior a 500€, s’exceptua d’aquesta prohibició el supòsit en que aquest import sigui el resultat d’una dació en pagament conseqüència d’una execució hipotecaria relativa a un habitatge que hagi constituït el domicili habitual i permanent de la persona sol·licitant.
5. Les persones arrendatàries d’habitatges gestionats o administrats per l’AHC directament o mitjançant altres administracions públiques o entitats sense ànim de lucre

DOCUMENTACIÓ

La documentació necessària per acreditar els requisits que es demanen a la convocatòria:
1. Sol·licitud degudament complimentada i signada per la persona sol·licitant de l’ajut.
2. Imprès normalitzat o document equivalent a nom de la persona sol·licitant amb les dades bancàries del compte on s’ha d’ingressar la subvenció.
3. Documents d’identitat:
o DNI vigent*
o Ciutadans de la Unió Europea: el certificat de registre de ciutadans de la Unió europea vigent.
o Estrangers no comunitaris: NIE i la targeta d’identitat d’estranger (TIE)*
4. Certificat o volant de convivència que acrediti el domicili de la persona sol·licitant i de les persones que formen la seva unitat de convivència.(*)
5. Justificant dels ingressos de la persona sol·licitant i de cadascun dels membres de la unitat de
convivència de 16 anys o més. Segons el cas, cal acreditar-los de la manera següent:
a. Declaració de l’impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) any 2020, de la persona
sol·licitant i de cadascun dels membres que formen la unitat de convivència, i que estiguin
en edat laboral. (*)
b. Certificat d’imputacions de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària (AEAT) o el
corresponent certificat de les pensions o ajuts exempts de tributació, si hi ha membres de
la unitat de convivència que no estan obligats a presentar la declaració de l’IRPF.(*)
6. Llibre de família, si s’escau.
7. El contracte de lloguer a nom de la persona sol·licitant, que ha d’incloure el pagament de la fiança a l’arrendador, de conformitat amb la normativa vigent:
a. En el cas que la persona sol·licitant que visqui a l’habitatge sigui el cònjuge de la persona
titular del contracte, ha d’aportar la documentació acreditativa de l’atribució del dret d’ús
sobre l’habitatge.
b. En els casos de dones víctimes de violència de gènere que, com a conseqüència d’una ordre
d’allunyament o sentència judicial tinguin atribuït l’habitatge com el seu domicili habitual i
permanent, se’ls podrà reconèixer el dret de cobrament de la subvenció si justifiquen que es
fan càrrec del pagament del lloguer.
8. Tots els rebuts de lloguer corresponents a l’any 2022 pagats fins a la data de presentació de la
sol·licitud. Els rebuts, a partir del mes següent a la data de presentació de la sol·licitud han de ser
per: transferència bancària, rebut domiciliat, rebut emès per l’administrador de la finca, ingrés en
compte o bizum. En els rebuts ha de constar el nom de l’arrendatari, el de l’arrendador, el concepte i la mensualitat.
9. Acreditació del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, en el cas de les persones amb alguna discapacitat. (*)
10. Acreditació de la condició de víctima de violència de gènere, caldrà aportar mitjà de prova qualificat d’acord amb l’article 33 de la Llei 5/2008, de 24 d’abril, del dret de les dones a eradicar la violència masclista.
11. Certificat de no tenir deute amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT), la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) i l’Agència Tributària de Catalunya (ATC).(*)


(*)Aquesta documentació l’Administració l’ha pot consultar d’ofici. No cal aportar-la.

Edicions anteriors de la Mostra Literària del Maresme XXXVIII

Mostra Literària del Maresme XXXVIII. Teià 2021

Participació municipal

  • Arenys de Mar
  • Arenys de Munt
  • Argentona
  • Cabrera de Mar
  • Cabrils
  • Caldes d’Estrac
  • Calella
  • Canet de Mar
  • Dosrius
  • Malgrat de Mar
  • Mataró
  • Montgat
  • Òrrius
  • Sant Andreu de Llavaneres
  • Sant Pol de Mar
  • Sant Vicenç de Montalt
  • Santa Susanna
  • Teià
  • Tiana
  • Tordera
  • Vilassar de Dalt
  • Vilassar de Mar

Prosa premiada

  • Roma Jáñez Bastida
  • Jana Bartrés Sanuy
  • Blai Gispert Sangerman
  • Carla Moreno Antúnez
  • Lucía Miñambres Martínez
  • Sara Correa Fernández
  • Victòria Collbatallé Cabrera
  • Martina Farré Arnau
  • Joan Simó Rodríguez
  • Neus Fernández Benito
  • Carla de la Fuente Cerezo
  • Miquel Esquirol Jiménez

Poesia premiada

  • Xavi Navarrete Álvarez
  • Miquel Prat Rubio
  • Manel Vilana Ferreres
  • Adriana Ruiz Carrillo
  • Laura Masferrer Soto
  • Marc Alcoriza Martí
  • Marta Lozano Tornamorell
  • Lucía Sordo Tobar
  • Estel Pou Prim
  • Marçal Nonell Ruscalleda
  • Francesc Ribas París
  • Joaquim Haro González
  • Eulàlia Ribera Rodergas

Premi Extraordinari per a persones amb discapacitats intel·lectuals

  • Gabriel Roselló del Pozo
  • Bruno Blasco Díaz Veiga
  • Juan Ángel Machio Durán

Premi Extraordinari de Microrelats

  • Núria Oliva Barceló

Taller: Sensibilització sobre el treball de cures i de les dones cuidadores

Aquest taller per sensibilitzar i visibilitzar el treball reproductiu i de cures, realitzat per les treballadores de la cura i de la llar va adreçat a infants de cicle superior de secundària.

OBJECTIUS

  • Abordar i visibilitzar la importància del treball domèstic i de cures
  • Abordar la cadena global de cures i visibilitzar i sensibilitzar sobre la situació de les dones migrades que treballen en l’àmbit del treball de cures i domèstic

CONTINGUT

Plantegem una sessió dinàmica i participativa perquè sigui atractiva al públic jove. Tindrà

també una part d’emmarcament teòric feminista i de reflexió grupal.

  • Benvinguda a l’espai i a la diversitat d’experiències al voltant de les cures
  • Joc d’introducció a la temàtica
  • Dinàmica participativa per reflexionar sobre les tasques diàries de cura a les nostres llars i els impactes que generen.
  • Reflexió feminista sobre les cures, el treball domèstic i la cadena global de cures
  • Visionament d’un vídeo presentant la realitat de les dones migrades cuidadores de la llar
  • Reflexió final i tancament

DURADA

1 hora

ENTITAT

El taller el du a terme la cooperativa L’Esberla de Vilassar de Mar fundada l’any 2013

Taller: Corresponsabilitat i democratització de les cures

Aquest taller va enfocat a infants de cicle superior de primària. És fonamental el treball de democratització de les cures en aquesta franja d’edat tota vegada que és un moment vital per assumir compromisos i responsabilitats, alhora que es té més autonomia i capacitat de reflexió crítica

La proposta educativa està adaptada a les necessitats i a la realitat d’aquesta etapa. Es fa èmfasi en el treball i la corresponsabilitat del grup, com a element indispensable pel
desenvolupament d’unes vides sanes i lliures de tota mena de violències.


OBJECTIUS

  • Identificació i comprensió dels estereotips de gènere per tal d’afavorir una socialització més equitativa i saludable.
  • La valoració de les cures com a forma d’assegurar la construcció de relacions socials compromeses amb el benestar dels altres.

CONTINGUT

L’activitat proposada parteix de la comprensió i identificació dels rols i estereotips de gènere a través de l’observació i la reflexió de la seva realitat més propera com és el grup-classe i les seves llars, identificant la infravaloració dels valors feminitzats.

A partir d’aquí es planteja el concepte del treball de cures i la idea que totes aquestes tasques quotidianes i invisibles són imprescindibles i cal democratitzar-les.


Qui les fa? Quines són? Quin valor se li donen? Són algunes de les preguntes que és plantegen per tal de caminar cap a una corresponsabilitat i un reconeixement de totes aquestes tasques imprescindibles pel sostén de la vida.

CONCEPTES CLAUS

  • Límits personals
  • Corresponsabilitat
  • Interdependència
  • Democratització de les cures
  • Divisió sexual del treball

ACTIVITAT

El taller es desenvolupa en quatre parts: una d’obertura i benvinguda on es recullen els
coneixements previs i percepcions. Una segona part protagonitzada per una dinàmica de cos i moviment que ens porta a la tercera part de reflexió del viscut i de diàleg més analític.

A la part de tancament es posa en valor la vivència personal de la sessió. Creiem fonamental en les nostres formacions l’obertura d’espais on totes les identitats siguin reconegudes.

DURADA

1 hora

ENTITAT

El taller el du a terme La Gûspira-Equip d’educadores.

Son una associació socioeducativa de Premià de Mar que des de 2017 treballa per l’educació emancipadora, amb el feminisme comunitari com a pedagogia. Aposta per la creació d’espais sensibilitzadors, reflexius i mobilitzadors que promoguin mecanismes preventius entorn les violències tot visibilitzant i valorant les diversitats en totes les expressions per avançar cap a una justícia global.

Cine Fòrum “Quiero ser como Beckham”

Objectius:

Entendre i respectar les altres cultures i tradicions.

Conèixer i respectar altres maneres de fer, actuar i viure, sense que afectin els propis prejudicis.

Mirar amb ulls de tolerància que les diferències ens igualen a tots.

Continguts:

Prejudici, estereotip i discriminació: significat i relació entre aquests conceptes.

L’escala de valors, des del sentir, el pensar i l’actuar.

Material emprat:

Pel·lícula “Quiero ser como Beckham” (Gurinder Chadha, 2002).


Metodologia:

  1. Breu presentació de la pel·lícula.
  2. Puntualitzar els matisos a tractar i observar sense jutjar.
  3. Veure la pel·lícula.
  4. Treballar els següents conceptes:
    1. Similituds i diferències culturals.
    1. Escala de valors: amistat, treball, reptes en la vida, la percepció de cadascú.
    1. Rols de gènere.
    1. Discriminació sexual.
  5. Debat amb el grup.

Durada: 2 hores

Requisits:

  • Aula amb espai per fer les activitats.
  • Pissarra.
  • Televisor i reproductor de DVD
  • Haver realitzat prèviament la sessió 1, anomenada “Els prejudicis i els estereotips”

Cine Fòrum “In this world”

Objectius:

Entendre el concepte de les migracions humanes i el perquè d’aquesta necessitat tan complexa.

Conèixer i respectar altres maneres de fer, actuar i viure, tenint en compte els nostres prejudicis.

Continguts:

El dol migratori.

La necessitat de migrar.

Conceptes relacionats al punt anterior: discriminació, racisme, valors, por, amistat i vulnerabilitat.

Material emprat:

Pel·lícula “In this world” (Michael Winterbottom, 2002)..


Metodologia:

Metodologia:

  1. Breu presentació de la pel·lícula.
  2. Introducció de la situació migratòria al nostre país.
  3. Subratllar els conceptes a tractar i comentar els exposats a la pissarra:
    1. Discriminació.
    1. Racisme.
    1. Valors.
    1. Por.
    1. Amistat.
    1. Vulnerabilitat.
  4. Veure la pel·lícula.

Debat amb el grup.

Durada: 2 hores

Requisits:

  • Aula amb espai per fer les activitats.
  • Pissarra.
  • Televisor i reproductor de DVD
  • Haver realitzat prèviament la sessió 5, anomenada “El dol migratori”.

Cine Fòrum “Promises”

Objectius:

Aprendre a afrontar els conflictes.

Millorar la seva actitud en la participació.

Fomentar la tolerància cap als altres, respectant les altres opcions i maneres de viure, sentir i actuar.

Evitar la discriminació, afavorint la igualtat.

Promoure la solidaritat.

Continguts:

Conflicte: exemple de la situació d’Israel i Palestina.

Relació entre prejudicis i transmissió del conflicte.

Conceptes relacionats al punt anterior: discriminació, racisme, valors, por i amistat.

Material emprat:

Pel·lícula “Promises” (Justine Shapiro, B.Z. Goldberg i Carlos Bolado, 2001).


Metodologia:

  1. Breu presentació de la pel·lícula.
  2. Introducció de forma neutral de la situació d’Israel i Palestina.
  3. Subratllar els conceptes a tractar i comentar els exposats a la pissarra:
    1. Prejudicis existents entre aquestes generacions i la seva transmissió.
    1. Discriminació.
    1. Racisme.
    1. Valors.
    1. Por.
    1. Amistat.
  4. Veure la pel·lícula.
  5. Debat amb el grup.

Durada: 2 hores

Requisits:

  • Aula amb espai per fer les activitats.
  • Pissarra.
  • Televisor i reproductor de DVD
  • Haver realitzat prèviament la sessió 2, anomenada “Els conflictes i la seva resolució”.

Clínica del rumor

Objectius:

Entendre com funcionen els rumors.

Conscienciar de la responsabilitat en la propagació de la rumorologia.

Facilitar eines per abordar els rumors i per  millorar la comunicació.

Relacionar els objectius anteriors amb la rumorologia vinculada a la immigració.

Continguts:

Propagació dels rumors.

Escolta activa.

Comunicació en grup.

Material emprat:

Dinàmica “Clínica del rumor” (autor desconegut).


Metodologia:

Dinàmica de grup “Clínica del Rumor”, a través de “l’informe de l’accident”: es llegeix i posteriorment s’omple un quadre (“Format d’observació de la clínica del rumor”), il·lustrant les distorsions que solen ocórrer en la transmissió d’informació, partint d’una font d’origen, circulant-la a través de diversos individus fins a un destí final.

Posta en comú de la dinàmica realitzada.

Relacionar l’activitat amb la propagació dels rumors.

Explicar què és l’escolta activa i com podem millorar-la.

Identificar problemes de comunicació en un grup de treball i donar pautes per evitar-los o gestionar-los.

Durada: 1 hora

Requisits:

  • Aula amb espai per fer les activitats.
  • Pissarra.
  • Haver realitzat prèviament la sessió 7, anomenada “Els rumors”.

Els rumors

Objectius:

Entendre com funcionen els rumors.

Conscienciar la necessitat de fer front a la rumorologia.

Facilitar eines per abordar els rumors.

Relacionar els objectius anteriors amb la rumorologia vinculada a la immigració.

Continguts:

Entendre com funcionen els rumors.

Conscienciar la necessitat de fer front a la rumorologia.

Facilitar eines per abordar els rumors.

Relacionar els objectius anteriors amb la rumorologia vinculada a la immigració.

Material emprat:

Material divers publicat a la web de la xarxa BCN anti-rumors: http://www.bcnantirumors.cat/quisom/materials-de-la-xarxa


Metodologia:

Definir el concepte de prejudici i rumor.

Dinàmica de grup seguint instruccions pautades (amunt, avall, caminar, pareu; i després tot a la inversa).

Explicar perquè es generen els rumors i com es difonen.

Visualització de vídeos i presentació de dades publicades a la web de la xarxa BCN anti-rumors.

Dinàmica de grup: el docent fa sortir un alumne que explica un rumor existent al grup, fora del grup o que li ha arribat per altra banda. El dinamitzador li fa preguntes (per exemple: “Com ho saps això?”, “Qui t’ho ha dit?”, “Tens la certesa que és així?”; “De què em serveix aquest rumor?”, etc.).

Reflexionar sobre la nostra participació de manera inconscient en la propagació dels rumors i aportar estratègies per fer-ne front.

Durada: 1 hora

Requisits:

  • Aula amb espai per fer les activitats.
  • Pissarra.
  • Ordinador, projector i connexió a internet

Les conductes i el saber estar

Objectius:

Promoure actituds de respecte i tolerància cap les diferències.

Reconèixer i analitzar els valors del seu entorn.

Continguts:

La conducta positiva i negativa.

El saber estar.

La relació amb els altres.


Metodologia:

Explicar què entenem per conducta i saber estar i en què es diferencia una conducta positiva d’una negativa.

Demanar als alumnes que aportin matisos d’aquestes conductes i escriure-ho a la pissarra.

Pregunta oberta: “Com afecten a la vostra conducta els valors dels vostres amics o coneguts?”

Dinàmica i observació de les dues conductes (positiva i negativa), treballant en grups (una d’aquestes dues opcions):

  • Exemples de conductes positives que es poden donar o fer un dia que sortim fora de l’espai compartit.
  • Exemples de conductes negatives que trobarem fent una ruta per l’espai on estan (institut, passadissos, lavabos, biblioteca, aules, etc.).

Posar en comú les respostes i comentar-les.

Durada: 1 hora

Requisits:

  • Aula amb espai per fer les activitats.
  • Pissarra.