Es pot realitzar entre el 10 de novembre i el 30 de desembre
En el marc de les activitats programades a l’entorn del 25 de novembre, Dia Internacional per a lāEliminació de la ViolĆØncia vers les Dones, el Consell Comarcal del Maresme ofereix al personal dels ajuntaments del Maresme i al del propi Consell Comarcal la formació virtual: “Biaixos i microagressions”.
Vivim en un món ple de diversitat, on cada individu aporta una perspectiva única basada en les seves experiències, cultura i antecedents. No obstant això, les nostres interaccions dià ries no estan exemptes de desafiaments, especialment quan es tracta de biaixos i les microagressions.
En aquest curs s’explorarĆ quĆØ són els biaixos inconscients i les microagressions, com impacten les nostres interaccions i quĆØ podem fer per a reconĆØixer-los i evitar-los.
El curs facilita eines prà ctiques per promoure un entorn més inclusiu i respectuós.
Dades del curs
| TĆtol | Microcurs: Biaixos i microagressions |
| Objectiu | ā Identificar, comprendre i gestionar els biaixos inconscients i les microagressions, promovent un entorn inclusiu i respectuós tant en lāĆ mbit personal com professional. ā ReconĆØixer els diferents tipus de biaixos i comprendre el seu impacte en la presa de decisions i les relacions interpersonals. ā Desenvolupar estratĆØgies prĆ ctiques per prevenir i abordar les microagressions, fomentant la comunicació assertiva i l’Ćŗs de protocols organitzatius efectius. |
| Continguts | Introducció ā QuĆØ són els biaixos i les microagressions? ā Tipus de biaixos: positiu, negatiu, inconscient. Identificació i impacte ā Identificació de microagressions (exemples prĆ ctics). ā Impacte en la salut mental i en lāentorn laboral. EstratĆØgies per abordar les microagressions ā Comunicació assertiva i llenguatge inclusiu. ā EstratĆØgies dāintervenció en entorns presencials i virtuals. Resposta organitzativa ā Desenvolupament i implementació de protocols anti- microagressions. ā Pla dāacció per a empreses. Biaixos a lāorganització āImpacte en processos de selecció, presa de decisions i desenvolupament professional. Exercicis prĆ ctics i recursos ā Reflexió sobre prejudicis personals. ā Eines per a la prevenció i gestió. |
| Nombre de continguts | 66 |
| Hores | 2 hores |
| Metodologia | Aquesta formació es realitzarĆ a travĆ©s de l’AppĀ Snackson. L’alumne rebrĆ un correu electrònic previ a la data d’inici de la formació amb un enllaƧ per activar el seu compte. HaurĆ d’establir una contrasenya i posteriorment descarregar i accedir amb el seuĀ correu electrònicĀ i contrasenya. Els continguts consten de material didĆ ctic en petites pĆndoles que es vanĀ alliberant deĀ forma diĆ ria en els dispositius mòbils de cada alumne. Aquest material es presenta en esquemes, text i vĆdeos de curta durada. Si l’usuari tĆ© activades les notificacions en el seu telĆØfon, seĀ l’informarĆ Ā mitjanƧant una notificació pushĀ al moment que hi hagi nou contingut disponible. Per a una adequada comprensió i assimilació dels continguts que componen el curs Ć©s convenient que l’alumne dediqui temps diĆ riament, realitzant d’aquesta forma un seguiment de la formació adequada, la qual cosa li permetrĆ un major aprofitament. |
| Avaluació | L’alumne haurĆ d’aconseguir un mĆnim del 60% de la puntuació per superar el curs. |
INSCRIPCIONS