L´Ajuntament de Mataró descentralitza l´atenció ciutadana i obrirà a l´abril oficines als centres cívics de Cerdanyola i Rocafonda

Durant el 2002 s´han atès 151.183 usuaris presencialment, per telèfon i per Internet

Avui, dijous 13 de febrer, el regidor de Serveis Centrals, Ramon Bassas, ha presentat en roda de premsa el balanç de l´atenció ciutadana realitzada per l´Ajuntament durant el 2002 a l´Oficina d´Atenció Ciutadana, al telèfon 010 i a través d´Internet (www.infomataro.net).


A través d´aquests tres canals es van atendre l´any passat 151.183 persones (77.807 per telèfon, 71.108 presencialment i 2.268 per Internet) i van realitzar un total de 197.146 gestions i tràmits administratius (117.071 presencials, 77.807 telefònics, i 2.268 per Internet).

Des del 1999, any en que va entrar en servei l´Oficina d´Atenció Ciutadana a La Riera, el volum de persones ateses i de gestions realitzades ha anat creixent fins a doblar-se (98,3%), amb la particularitat que des de l´entrada en funcionament del telèfon 010 l´any passat, s´ha apreciat un alentiment del ritme de creixement de l´atenció presencial.

De la gent que s´ha adreçat a l´Ajuntament per Internet, 692 van realitzar tràmits administratius pròpiament dits (sol·licituds de volants de padró, inscripcions a les escoles d´adults, a la piscina, a cursos de lleure, o a les activitats d´Oci Nocturn, sol·licituds d´acreditacions per la zona blava, entre d´altres), i 1.576 van adreçar-se a la desena de bústies de correu electrònic que hi ha a la web municipal.

Tipologia dels tràmits realitzats

Pel que fa a la tipologia dels tràmits requerits pels ciutadans, els relacionats amb el padró d´habitants i amb la informació municipal continuen sent els més realitzats.

Segons el canal, durant el 2002 s´han distribuït de la següent manera:

-117.071 tràmits presencials a l´Oficina d´Atenció Ciutadana: el 22,99% de padró d´habitants, 20,52% d´informació municipal, 19,43% de gestió tributària o recaptació, el 16,70% de registre, i el 20,36% d´altres.

-2.268 tràmits i gestions per Internet: el 69,5% són consultes, peticions d´informació o gestions demanades a través de les diferents bústies de correu electrònic del web municipal, i el 30,5% corresponen pròpiament a tràmits administratius atesos directament des de l´Oficina d´Atenció Ciutadana.

-77.807 tràmits telefònics: el 92,82% d´informació municipal, , el 4,87% de llicències i el 2,31% del padró d´habitants.

Inici de la descentralització territorial

L´Ajuntament iniciarà aquest any un nou repte quant a atenció presencial: la descentralització territorial de l´Oficina d´Atenció Ciutadana amb l´objectiu de millorar l´accessibilitat i proximitat a la ciutadania. En aquest sentit, a l´abril està previst que els centres cívics de Rocafonda (carrer Poeta Josep Punsola, 35) i Cerdanyola (passeig Ramon Berenguer III, 82) tinguin una Oficina d´Atenció Ciutadana equiparable a la de La Riera.

Pel que fa a la resta de centres cívics de la ciutat, que es consideren igualment punts d´atenció ciutadana, enguany també es realitza una millora substancial, donat que no tancaran a l´estiu. Estaran oberts tot l´any, de dilluns a divendres de 9 a 14 i, dues tardes a la setmana, dimarts i dijous, de 17 a 19 hores.