Les obres de protecció de la via del tren entre Cabrera de Mar i Mataró finalitzaran a l’estiu

Les persones usuàries de la R-1 coneixen perfectament el risc que suposa viatjar en tren entre Cabrera de Mar i Mataró en dies de temporal marítim. La proximitat de la via al mar ha provocat diversos episodis de perill quan les onades més virulentes han arribat a impactar contra els convois. Aquestes situacions passaran a formar part de la història amb el reforçament i ampliació de l’escullera que està executant Adif i que, segons ha anunciat la Delegada del Govern a Catalunya, Teresa Cunillera, finalitzaran aquest estiu.

Cunillera ha visitat les obres aquest dimecres acompanyada dels alcaldes de Cabrera de Mar, Jordi Mir, de Mataró, David Bote i del Consell Comarcal del Maresme representat pel vicepresident 1er, Joaquim Arnó. També han assistit el subdelegat del Govern a Barcelona, Carlos Prieto i el director general de Conservació i Manteniment d’Adif, Ángel Contreras.

La intervenció en el tram Cabrera de Mar – Mataró va passar a ser considerada “obra de caràcter prioritari” després del temporal marítim del 23 i 24 d’octubre de 2019 quan es van registrar onades superiors als 3 metres que van afectar greument la infraestructura i les instal·lacions ferroviaries.

Les obres, amb un pressupost superior als 12 milions d’euros, van començar el gener de 2020 i finalitzaran aquest estiu. S’està actuant en un tram de 2,2 quilòmetres reforçant la seguretat de la via a partir d’una franja protectora d’entre 8 i 16 metres d’amplada feta amb la col·locació de 337.000 Tn de pedra extreta de les pedreres de comarques veïnes.

Tot i que els treballs continuaran durant l’estiu, Adif ha pactat amb els ajuntaments un pla de treball que no afecti a la temporada de bany.

Imatges captades des de l’interior d’un tren el 23 d’octubre de 2019