22.10.2017Consell Comarcal del Maresme - Tornar a portada  
Servei de l'Oficina d'Atenció al Consumidor del MaresmeAnimació en format flash
banner Agència catalana de Consum
banner escola de consum
banner Junta Arbitral del Consum de Catalunya
banner díptic de l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor del Maresme
Drets del consumidor
  • Dret a la protecció de la salut i la seguretat
    • Prevenció dels riscs
    • Etiquetats complerts
    • Composició regulada
    • Control de la producció i la distribució
  • Dret a la protecció dels legítims interessos econòmics i socials
    • Ofertes, promocions i publicitat
    • Pràctiques deslleials
    • Clàusules abusives- Contractes tipus o d´adhesió
    • Les garanties: El règim de comprovació i reclamació
    • Les regles en el servei post-venda
  • Dret a la informació
    • La indentitat dels productes i els serveis i la identificació del proveïdor
    • Informació suficient i fàcilment accessible sobre els preus, les tarifes i les condicions de venda o utilització en els punts de venda de béns i en els establiments de prestació de serveis.
    • Etiquetat i presentació dels bens i serveis
  • Dret a l´educació i formació en matèria de consum
    • Formació per al consum a l´ensenyament.
    • Posar a disposició dels adults els mitjans educatius adequats per a llur formació permanent com a consumidors.
    • Fomentar en els mitjans de comunicació social informació i orientació al consumidor.
  • Dret a la participació, representació i consulta
    • Les organitzacions de consumidors són les entitats sense ànim de lucre que defensen els drets i representen els interessos de les persones consumidores.
 
Consell Comarcal del Maresme - Pl. Miquel Biada, 1 - 08301 Mataró - Tel. 93 741 16 16 - Fax 93 757 21 12