De l’emissió de la factura fins al cobrament d’aquesta hi ha un seguit de passos administratius i se’n deriven importants obligacions tributàries i d’informació. A l’inici de l’empresa es proven complicats sistemes organitzatius que absorbeixen molts recursos i, sovint, provoca una certa desesperança en la persona emprenedora.
Conèixer i observar quin és el recorregut administratiu habitual estalviarà molt de temps a l’autònom o empresari i li permetrà dedicar-se a allò que genera valor al seu negoci.
SESSIÓ 1
Objectius:
- Conèixer l’esquema bàsic de circulació de la informació i les obligacions informatives i tributàries.
 - Conèixer els requisits bàsics d’una factura, l’emissió, l’arxiu i les seves fases.
 
Continguts:
- Obligacions en funció de la forma jurídica de l’empresa
 - Obligacions en funció del volum de l’empresa
 - Entitats a les que hem d’informar
 - Perspectiva des del punt de vista de la persona autònoma
 - Factures emeses, factures rebudes
 - Factures necionals, factures d’exportació i d’importació
 - Factures de serveis, de subministres de productes
 - Altres documents (tiquets, rebuts d’assegurances, liquidació d’interessos)
 
SESSIÓ 2
Objectius:
- Detallar i conèixer els impostos associats al tràfic mercantil
 
Continguts:
- IVA
 - IRPF
 - Impost de societats
 - Informatives, 347, operacions de més de 3.000 euros
 - Informatives, 349, operacions intracomunitàries.
 
SESSIÓ 3
Objectius:
- Detallar i conèixer les obligacions relacionades amb els treballadors i les treballadores i la seguretat social
 
Continguts:
- Alta de l’empresa a la Seguretat Social
 - Alta del centre de treball
 - Alta de treballadors i treballadores
 - Cotitzacions
 - El contracte de treball
 - La nòmina
 - La prevenció de riscos laborals
 
SESSIÓ 4
Objectius:
- El subministrament de la informació
 
Continguts:
- La comptabilitat
 - Informes de la comptabilitat
 - El pressupost econòmic
 - Les previsions de tresoreria
 - Les estadístiques
 
SESSIÓ 5
Objectius:
- El control administratiu i la conciliació bancària
 
Continguts:
- Control de la facturació, preus, albarans pendents de facturar
 - Control dels cobraments, control de risc de clients
 - Control de factures de proveïdors, quantitats rebudes i preus
 - Control de marges
 - Control dels consums
 - Control de costos financers
 - Control dels estocs
 - Control dels moviments de diners
 - La conciliació bancària com a eina de control
 - Perspectiva des del punt de vista de la persona autònoma.
 
Cal emplenar el formulari d’inscripció que trobareu CLICANT AQUÍ
Aquest curs està cofinançat. La Diputació de Barcelona aporta un 75% del valor total i l´alumne només ha de pagar-ne el 25%.
Cost 40 euros. El mes de setembre s’informarà als inscrits de les formes de fer efectiu el pagament. Entitat que realitza la formació J. Mercader Consultors, SL ContactePer a més informació, podeu contactar amb Maresme Servei d’Emprenedoria
Telèfon: 93 693 14 50
Correu electrònic: emprenedoria@ccmaresme.cat
 
      
      