El Consell Comarcal selecciona 15 empreses alimentàries del Maresme interessades en iniciar o consolidar la internacionalització dels seus productes

El Consell Comarcal del Maresme posa en marxa el projecte “Del mercat local al global”. Aquesta iniciativa, que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, s’adreça a empreses del sector alimentari maresmenc que vulguin iniciar o consolidar la seva estratègia d’internacionalització.

L’objectiu principal és ajudar 15 empreses del sector alimentari de la comarca que apostin per la internacionalització a tenir una base sòlida amb coneixements i eines útils per afrontar amb èxit el repte d’obertura a mercats internacionals.

Per aconseguir-ho s’ofereix formació pràctica i aplicada, amb una orientació estratègica i enfocament col·laboratiu. I, amb la col·laboració del celler Bouquet d’Alella -referent del Maresme en processos d’internacionalització- es presentarà un cas pràctic sobre l’exportació de vi. La sessió inclourà una visita a les vinyes i un tast, que permetrà aprofundir en els aprenentatges vinculats al comerç internacional en un entorn real i inspirador.  

Les empreses participants aprendran a:

  • Desenvolupar una estratègia d’internacionalització pròpia.
  • Identificar nous mercats i adaptar-hi la seva oferta.
  • Millorar la seva capacitat per participar en fires internacionals.
  • Generar sinergies amb altres empreses del territori.
  • Conèixer de primera mà i en un entorn únic, un cas pràctic d’exportació del Maresme al Celler Bouquet d’Alella. Visita de les vinyes i tast de vins.

PROGRAMA DE TREBALL

El programa, a més d’incorporar un espai de mentoratge individualitzat, es divideix en quatre sessions en el decurs de les quals es facilitarà formació estratègica i pràctica, així com l’anàlisi d’un cas real d’èxit exportador del territori. Les temàtiques que es tractaran són:

  • Introducció a la internacionalització en el sector alimentari.
  • Oportunitats i requisits dels mercats exteriors.
  • Definició d’objectius i estratègies per a l’exportació.
  • Identificació de mercats potencials.
  • Preparació per a fires internacionals i tècniques de networking.
  • Creació de materials promocionals.
  • Cas pràctic d’una explotació vinícola del Maresme amb experiència exportadora.

CALENDARI

  • Sessió informativa on-line: 9 de maig, de 10 h a 11 h – En aquesta sessió es facilitarà informació sobre el projecte i les oportunitats que obre al sector alimentari. Es presentaran les dates, els continguts i els objectius generals del programa.
  • Estratègies d’internacionalització: 16 de maig, de 10 h a 14 h, presencial- S’abordaran les principals estratègies d’internacionalització, incloent els aspectes bàsics sobre mercats internacionals, les eines per identificar oportunitats de negoci i com adaptar el producte al mercat global. 
  • Com preparar una fira internacional: 23 de maig, de 10 h a 12 h, presencial –  Aquesta sessió es centrarà en les claus per a una preparació eficient per a fires internacionals, incloent-hi la selecció de productes, la creació de materials de màrqueting i la gestió de la logística per a la participació en esdeveniments globals.
  • Cas pràctic: Com exportar un vi: 30 de maig, de 10 h a 14 h, presencial al celler Bouquet d’Alella – Es realitzarà un cas pràctic en què es simularà tot el procés d’exportació d’un vi, incloent-hi la gestió de la documentació, la logística, la comercialització i la selecció de mercats.
  • Mentoratge individualitzat d’1 hora a càrrec de l’empresa experta (dates a convenir) –  Es dedicarà una hora de mentoratge personalitzat a cada empresa per tal de resoldre dubtes i proporcionar consells pràctics sobre la seva internacionalització, tenint en compte les característiques específiques de cada negoci.   

INSCRIPCIONS