Josep Jo demana que quan s’aprovi una partida pressupostària per al rescat dels peatges es prioritzi el de la C-32

El president del CCM envia una carta al conseller Nadal i a ACESA

 


El president del Consell Comarcal del Maresme, Josep Jo, ha demanat al conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Joaquim Nadal, que prioritzi el rescat del peatge de la C-32 en el moment que es disposi d’un fons econòmic per tirar endavant aquestes actuacions.


En la carta enviada al conseller Nadal, Josep Jo recorda que la supressió del peatge de la C-32 ha estat una reivindicació històrica del Maresme i unànim de totes les forces polítiques amb presència en el Consell Comarcal. En aquest sentit, demana que si finalment els pressupostos generals de l’Estat inclouen una partida destinada a rescatar peatges de les autopistes catalanes es prioritzi el rescat del de la C-32. Josep Jo reconeix que les actuacions en els peatges ha d’estar emmarcada en un debat d’àmbit nacional, però també constata que ja fa anys que els maresmencs i maresmenques han de pagar per circular per aquesta via i remetent-se al document “Posicionament del Consell Comarcal del Maresme sobre la mobilitat i les infrastructures a la comarca del Maresme” demana a la Generalitat que s’estableixi la gratuïtat pels ciutadans dels municipis del Maresme que tenen mobilitat obligada. A banda d’això, Josep Jo també sol·licita al conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat que faci les gestions necessàries amb ACESA -empressa concessionària de la C-32- perquè en aquells moments en què es produeixin situacions que impedeixin circular a la velocitat permesa per la C-32 o per l’A-2 (obres, situacions excepcionals d’aiguats o de força major) s’aixequin les barreres dels peatges. peticions a ACESA Aquesta mateixa petició també s’ha enviat directament a ACESA. Josep Jo ha enviat una carta a la concessionària enn la qual li expressa el sentiment unànim de totes les forces polítiques comarcals (PSC, CiU, ERC, PP i ICV) en el sentit que, com a mínim, s’hauria de garantir la gratuïtat de l’autopista en aquelles situacions extraordinàries en què els conductors no poden circular a la velocitat permesa.