L’Ajuntament ja té els nous estatuts de la societat municipal que s’encarregarà de la gestió de la política municipal sobre mobilitat urbana, que es portaran a l’aprovació del Ple de demà, dijous 11 d’abril.
La nova societat municipal es dirà GINTRA, SL (Gestió Integral del Trànsit) i té com a objectiu la promoció, construcció, edificació i condicionament d’aparcaments, així com la seva explotació directa i indirecta, la gestió de les zones blaves i el servei de grua a tot el terme municipal.
GINTRA, SL està participada per l’empresa municipal d’urbanisme PUMSA i l’Ajuntament de Mataró. L’Ajuntament aporta inicialment a la societat 300.000 euros i, anualment, uns 150.000 euros i, per la seva part, PUMSA hi posarà en total uns 2.700.000 euros.
Òrgans de la societat
Els òrgans socials de govern i administració seran la Junta General, el Consell d’Administració i si s’escau la Comissió Permanent i /o el conseller-delegat i el gerent.
. Junta General:
El Ple de la corporació serà qui exercirà les funcions de la Junta General de la societat, en la forma i les atribucions i facultats que la llei determini.
El president i el secretari de les juntes generals seran l’alcalde i el secretari de la corporació.
-. Consell d’Administració:
És l’òrgan a qui correspon l’administració i la representació de la societat i ha d’estar integrat per un mínim de 5 i un màxim de 9 membres, dels quals almenys un 50% seran membres del consistori.
Els integrants del consell seran nomenats per la Junta General pel termini de 4 anys i el president i el vicepresident seran escollits per l’alcalde.
El Consell d’Administració podrà constituir una Comissió Permanent, que estarà integrada per consellers i /o nomenar un conseller-delegat.
-. Gerent:
La Junta General podrà designar un gerent que haurà de reunir les condicions legals establertes.