La Diputació de Barcelona escull el Pla Estratègic Maresme 2015 com a Bona Pràctica

  


El Pla Estratègic Maresme 2015, impulsat pel Consell Comarcal amb el suport dels ajuntaments del Maresme, ha estat incorporat per la Diputació de Barcelona al Banc de Bones Pràctiques (BBP) del Govern Local perquè representa “una aportació innovadora i de qualitat a les polítiques i serveis municipals”


El
Banc de Bones Pràctiques dels governs locals
és un servei impulsat per la Diputació de Barcelona, la Fundació Carles Pi i Sunyer i els ajuntaments de la província de Barcelona que identifica i difon experiències innovadores de govern i gestió de l’àmbit local. El Pla Estratègic Maresme 2015, que es va començar a definir el 2005, té com a principal objectiu conservar i millorar la qualitat de vida dels habitants del Maresme i aconseguir que el territori sigui atractiu tant per als residents com per a les empreses. En la seva marca promocional és “Maresme, estil propi” ja s’intenta reflectir la singularitat del territori i la seva capacitat per afrontar els reptes de futur sense perdre la identitat d’una comarca reconeguda a nivell intern i a nivell extern per les seves bondats (clima, situació geogràfica, capacitat d’empenta…). El punt de partida va ser la fase participativa que va durar 2 anys (fins el 2007). En aquest període de temps, ajuntaments, entitats, agents socials i econòmics i experts van fer una anàlisi de la situació que vivia el Maresme en aquell moment i van redactar un projecte de futur compartit per caminar plegats cap a “El Maresme que volem”. El pla d’actuació del Maresme 2015 es concreta en 7 línies estratègiques en les quals s’hi incorporen els projectes de treball concrets. Aquestes línies són: 1.- Un Maresme AMB Barcelona
-2.- Un Maresme + ACTIU
-3.- Un Maresme novament EMPRENEDOR
-4.- Un Maresme INCLUSIU
-5.- Un Maresme REordenat
-6.- Un Maresme RESTAURAT
-7.- Un Maresme amb ESTIL PROPI Des de la seva implementació el 2008 amb la creació de l’Oficina del Pla Estratègic Maresme 2015, s’han dut a terme o estan el fase d’execució 44 accions de 14 projectes. Destaca l’impuls del Challenge Costa de Barcelona-Maresme que promociona la comarca dins de l’esfera turística esportiva; el disseny, planificació i finançament de l’estesa de fibra òptica pel Maresme; l’elaboració de Cartes del Paisatge, la creació d’un catàleg de patrimoni cultural del Maresme……etc.