El servei de Policia de Barri va efectuar durant dos mesos, del 20 de gener fins al 22 de març, 810 visites a comerços i indústries de la ciutat amb motiu de la campanya de prevenció de robatoris en aquests tipus d’establiments.
La prevenció de la delinqüència es basa en la col˙laboració entre els ciutadans i la policia. Davant la impossibilitat de cobrir o vigilar la totalitat del territori, es fa necessària aquesta col˙laboració amb els propietaris de comerços i indústries, mitjançant l’adopció de mesures de seguretat que han de contribuir a millorar la seguretat.
Els objectius amb els quals es basa aquesta campanya són els següents:
1- Fomentar la col˙laboració entre ciutadans i policia.
2- Aprofundir en el coneixement del territori per part del policia de barri.
3- Prevenir els delictes als comerços i indústries.
4- Reduir les conseqüències del delicte.
5- Prevenir altres danys o perjudicis als propietaris dels comerços i indústries.
Les finalitats de la campanya de prevenció de robatoris serien: assessorar als propietaris de comerços i indústries sobre les mesures de seguretat i de la necessitat d’implantar-les, a més d’actualitzar la base de dades dels establiments que tenen alarmes, encara que també es recullen les dades dels locals que no en tenen per tal de poder localitzar el responsable en cas de qualsevol incidència.