Les sol·licituds es poden presentar fins a les 14h del 23 de maig
Les persones de fins a 35 anys que siguin titulars del contracte de lloguer d’un pis, d’una habitació o cessió d’ús ja poden presentar la seva sol·licitud de subvenció del Bo Lloguer Jove que concedeix un ajut de 250 euros mensuals durant un termini màxim de 2 anys a qui reuneixi els requisits.
Les sol·licituds es poden presentar des de les 9h d’avui, 19 de maig, fins a les 14h del divendres 23 de maig. Cal tenir present que les sol·licituds es resoldran seguint l’ordre d’entrada al registre corresponent, amb la documentació completa i correcta, fins a l’exhauriment de la dotació pressupostària.
Les sol·licituds s’han de presentar preferentment per internet a l’Agència de l’Habitatge.
També es pot fer la tramitació online a través del Consell Comarcal del Maresme i presencialment a l’Oficina Comarcal d’Habitatge (Plaça Miquel Biada 1 de Mataró) o a les oficines d’habitatge municipals.
Qui hi té dret?
Hi poden accedir joves majors d’edat que tinguin com a màxim 35 anys en el moment de presentar la sol·licitud.
Han de tenir el domicili habitual i permanent a Catalunya.
Cal que tinguin uns ingressos regulars que no superin els 25.200 euros anuals.
I el preu del lloguer no pot superar els 900 euros en el cas del lloguer d’un pis o els 450€ mensuals si es tracta d’una habitació.
Per poder rebre la subvenció, han d’estar tots els lloguers pagats i s’ha d’acreditar degudament.
Documentació que cal presentar
- El contracte de lloguer o de cessió d’ús de l’habitatge o habitació, al teu nom.
- Els rebuts de lloguer o de cessió d’ús del 2025, pagats fins al moment de demanar l’ajut.
- Les dades bancàries del compte corrent, al teu nom, on has de rebre l’ajut.
Documentació específica
Aquesta documentació només l’has de presentar en els casos següents:
- La sentència o la resolució del Ministeri de l’Interior que t’acredita com a víctima de terrorisme o amenaçat.
- Si acredites que disposes d’una vida laboral a partir de l’any 2024, has de presentar:
- Declaració responsable d’ingressos, model normalitzat, (consulta les FAQS per saber en quins casos).
- El certificat d’imputacions de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària (AEAT), o bé:
- El certificat d’ingressos i retencions de l’empresa o empreses on hagi treballat, o bé:
- El certificat de les pensions o ajuts que estan exempts de tributació l’any 2024, o bé:
- Els certificats de les empreses on s’hagi treballat i la vida laboral.
També caldrà que presentin una declaració responsable en la qual constin tots els ingressos percebuts aquell exercici.
I si és el cas de tots els membres de la unitat de convivència
- Si acredites que disposes d’una vida laboral de l’any 2025, has de presentar:
- Una declaració responsable (model normalitzat), el contracte de treball signat, i que tingui una durada de 6 mesos a comptar des de la data de la sol·licitud dels ajuts, i totes les nòmines fins a la presentació de la sol·licitud, si les té disponibles.
I si és el cas de tots els membres de la unitat de convivència
Documentació addicional si no ens autoritzes a consultar les teves dades
Aquesta documentació només l’has de presentar si, en el formulari de sol·licitud, no ens autoritzes a consultar les teves dades. En cas que sí que ens autoritzes, no cal que la presentis.
- El document d’identitat vigent, ja sigui:
- El DNI vigent.
- Ciutadans de la Unió Europea: el certificat de registre de ciutadans de la Unió Europea vigent.
- Estrangers no comunitaris: NIE i la targeta d’identitat d’estranger (TIE).
- El certificat o volant de convivència.
- El justificant dels teus ingressos i els de les persones de la teva unitat de convivència que tinguin edat per treballar:
- La declaració de la renda del 2023 (IRPF).
- Si alguna de les persones de la unitat de convivència no està obligada a presentar la declaració de la renda, has de presentar:
- El certificat d’imputacions de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària (AEAT), o bé:
- El Certificat de pensions o ajuts que estan exempts de tributació.
- Informe de la vida laboral emès per la Tresoreria de la Seguretat Social relatiu a la persona sol·licitant i a totes les persones en edat laboral que formem part de la unitat de convivència.
- El certificat de no tenir deutes amb:
- L’Agència Estatal de l’Administració Tributària (AEAT).
- La Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS).
- L’Agència Tributària de Catalunya (ATC).