Obertes 2 convocatòries d’ajuts al lloguer: per a persones entre 36 i 64 anys i per a persones de 65 anys i més

Presentació de sol·lcituds: de l’11 d’abril al 12 de maig

avui s’han activat dues convocatòries per ajudar les persones a fer front a les despeses de lloguer de l’habitatge habitual. Una va destinada a las persones que tenen entre 36 i 64 anys i l’altre la poden sol·licitar les persones llogateres de 65 anys i més.

En els dos casos, els requisits són els mateixos. La persona sol·lcitant ha de ser titular d’un contracte de lloguer o de cessió d’ús de l’habitatge o habitació que sigui el seu domicili habitual i permanent i el preu del lloguer no pot superar els 900 euros mensuals (en el cas d’un habitatge) o els 450€/mes si es tracta d’una habitació.

D’altra banda, la unitat de convivència ha de tenir una font regular d’ingressos que no superi els 23.725,79  €, excepte en els supòsits de víctimes de terrorisme.

TRAMITACIÓ

La tramitació es pot fer telemàticament a través de 2 canals:

PRESENCIALMENT

També es pot fer la tramitació presencialment a l’Oficina d’Habitatge del Maresme (Plaça Miquel Biada 1 de Mataró) de dilluns a divendres entre les 9:00h i les 1400h

S’ha d’aportar la SOL·LICITUD DE L’AJUT complimentada juntament amb el contracte de lloguer, tots els rebuts de lloguer pagats de l’any 2023, la sol·licitud de la transferència bancària o document equivalent per a pagaments i la declaració responsable d’ingressos si s’escau.

DOCUMENTACIÓ

Les persones sol·licitants que no s’oposin que l’òrgan gestor pugui obtenir de forma electrònica les dades necessàries per al seguiment i control d’aquestes prestacions no caldrà que aportin la documentació corresponent a: Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT), Agència Tributària de Catalunya, Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS), Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), Padró municipal corresponent, Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), Direcció General de la Policia, Direcció General del Cadastre, Tresoreria General de la Seguretat Social i Registre de la Propietat.

La documentació necessària per acreditar els requisits que es demanen a la convocatòria, llevat dels casos en què l’Administració pugui fer la consulta (marcats amb un (*), és:

  1. Documents d’identitat:
    • Document nacional d’identitat (DNI) vigent (*)
    • Ciutadans de la Unió Europea: el certificat de registre de ciutadans de la Unió europea vigent.
    • Estrangers no comunitaris: NIE i la  targeta d’identitat d’estranger (TIE) (*)
  2. Certificat o volant de convivència que acrediti el domicili de la persona sol·licitant i de les persones que formen la seva unitat de convivència.(*)
  3. Justificant dels ingressos de la persona sol·licitant i de cadascun dels membres de la unitat de convivència en edat laboral. Segons el cas, cal acreditar-los de la manera següent:
    • Declaració de l’impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) corresponent al període impositiu immediatament anterior amb termini de presentació vençut en la data de presentació (any 2021), de la persona sol·licitant i de cadascun dels membres que formen la unitat de convivència, i que estiguin en edat laboral.  (*)
    • Certificat d’imputacions de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària (AEAT)  o el corresponent certificat de les pensions o ajuts exempts de tributació, si hi ha membres de la unitat de convivència que no estan obligats a presentar la declaració de l’IRPF. (*)
  4. Llibre de família, si s’escau.
  5. El contracte de lloguer o de cessió d’ús a nom de la persona sol·licitant, que ha d’incloure el compliment de l’obligació de l’arrendatari del pagament de la fiança a l’arrendador, de conformitat amb la normativa vigent.
    En el supòsit que el lloguer d’habitació el dugui a terme l’arrendatari de l’habitatge, caldrà disposar del consentiment escrit de l’arrendador
    • En el cas que la persona sol·licitant que visqui a l’habitatge sigui el cònjuge de la persona titular del contracte, ha d’aportar la documentació acreditativa de l’atribució del dret d’ús sobre l’habitatge.
    • En els casos de dones víctimes de violència de gènere que, com a conseqüència d’una ordre d’allunyament o sentència judicial tinguin atribuït l’habitatge com el seu domicili habitual i permanent, se’ls podrà reconèixer el dret de cobrament de la subvenció si justifiquen que es fan càrrec del pagament del lloguer.
  6. Acreditació de la condició de víctima de violència de gènere, caldrà aportar mitjà de prova qualificat d’acord amb l’article 33 de la Llei 5/2008, de 24 d’abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
  7. Tots els rebuts de lloguer o cessió corresponents a l’any 2023 pagats fins a la data de presentació de la sol·licitud. Els rebuts han de ser per: transferència bancària, rebut domiciliat, ingrés en compte, Bizum o rebut emès per l’administrador de la finca. En els rebuts ha de constar el nom de l’arrendatari, el de l’arrendador, el concepte i la mensualitat.
  8. Imprès normalitzat, o document equivalent, a nom de la persona sol·licitant amb les dades bancàries del compte on s’ha d’ingressar la subvenció. DOCUMENT DE SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA
  9. Acreditació de condició de víctima de terrorisme o d’amenaçat mitjançant la resolució del Ministeri de l’Interior corresponent o la sentència judicial ferma.
  10. Documentació acreditativa de reunir les condicions per poder ser subjecte del Pla de protecció internacional a Catalunya, segons l’Acord de Govern de 28 de gener de 2014.
  11. Títol de família nombrosa vigent. (*)
  12. Títol de família monoparental vigent. (*)
  13. Acreditació del Departament de Drets Socials, en el cas de les persones amb alguna discapacitat. (*)
  14. Certificat de no tenir deute amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT), la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) i l’Agència Tributària de Catalunya (ATC).(*)

L’Agència de l’Habitatge de Catalunya pot sol·licitar, directament o a través de les entitats col·laboradores en la gestió d’aquestes subvencions, la documentació complementària que consideri necessària per a la resolució de l’expedient.